Aviseringar
Rensa alla

Glugg mellan framtänderna


Ämnesstartare

Tickstart:

haha varför 😀 

Pga fult 🙁


   
SvaraCitera

Corre: kulle de kunna gå att fylla i med nån sorts plast? Eller typ tandställning. Är de någon som har gjort de? Hur blev de isf?

Jag har gjort det och är nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Pga fult 🙁

tror dig inte men ok 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Jag har gjort det och är nöjd.

Hur länge håller de? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Exakt. Det är sådant som skattepengar borde främst gå till. Själv så har jag usla tänder då de sitter för tätt så har inte kunnat komma åt att borsta eller tandtråd på typ 7 år så de är inte för fina... Men de vägrar att göra något. Sedan när man fyller 20 efter december så lär de väl vilja fixa det då de tjänar kosingen på sådana ingrepp.

Jag tycker iof inte att du har "usla" tänder bara för att tänderna sitter för tätt. Jag har samma "problem" som du dvs att tänderna sitter supertätt och har därför aldrig kunnat varken använda tandtråd och självfallet inte kunnat borsta "mellan" tänderna. Men om man har lätt för att få hål eller inte tror jag beror på andra faktorer. Jag har ett annat problem - TANDSTEN! Som bara bildas på mindre än en vecka. Helst ska jag gå och ta bort tandstenen minst två gånger per år... helst var fjärde månad. Men jag skiter i det. Har faktiskt upptäckt att tandstenen samtidigt skyddar tänderna mot karies. Nu har jag dessutom fyllt 20 år sedan flera år tillbaka så nu är det ju en rent ekonomisk fråga för min del.

Xuzkie: Dock så låter 3-8 tusen extremt mycket för just att fylla i mellan två tänder. När jag gjorde det så tog det kanske bara 15 minuter.

Hyfsad timpeng!  Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Corre: Hur länge håller de?

För evigt tror jag. Ingen har sagt något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har jag med, fråga tandläkaren. i mitt fall sa han nä, enklast är nog att acceptera sig som man e


   
SvaraCitera