Aviseringar
Rensa alla

Godaste parfymen för killar?


njsbo
Ämnesstartare

Hej, jag är en 18-årig kille som ska köpa en parfym. Har aldrig använt parfym tidigare så därför frågar jag er, kanske främst tjejerna här; vilken parfym tycker ni luktar godast på killar?
Om ni vet varför ni tycker som ni tycker får ni gärna skriva det oxå.

Tack på förhand!


   
Citera

min parfym heter joop splash men den finns tydligen bara i taxfree-shopen på arlanda


   
SvaraCitera
höna

tycker de flesta killparfymer luktar likadant. oftast gott. fast vissa luktar gubbigt. kan inga sorter [sad]


   
SvaraCitera

njsbo:

Har aldrig använt parfym tidigare

Varför börja nu? Är det flickvännen som kräver det eller? [wink]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Homer:

Varför börja nu? Är det flickvännen som kräver det eller?

Nej, tyvärr är väl anledningen tvärtom, att jag inte har nån flickvän 😉 haha nej men jag var i en affär och luktade på några för några dagar sen och märkte att det faktiskt finns herrparfymer som luktar helt okej, tyckte förut att herrparfymer luktade skit 😛 så jag blev lite nyfiken och tänkte försöka testa att köpa en!


   
SvaraCitera

njsbo:

Nej, tyvärr är väl anledningen tvärtom, att jag inte har nån flickvän 😉 haha nej men jag var i en affär och luktade på några för några dagar sen och märkte att det faktiskt finns herrparfymer som luktar helt okej, tyckte förut att herrparfymer luktade skit 😛 så jag blev lite nyfiken och tänkte försöka testa att en!

Vill du ha parfym så borde du nog välja själv. Gå till en affär och lukta. Välj den som du anser luktar godast [smile]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Homer:

Vill du ha parfym så borde du nog välja själv. Gå till en affär och lukta. Välj den som du anser luktar godast

Jo jag vet men det är ju rena rama djungeln det där! Så jag undrade om ni har några tips 🙂


   
SvaraCitera

Ett bra parfymval handlar om dig och ingen annan. Vad du trivs med och du tycker luktar gott, det är som luktsinnets kläder. Således är att fråga tjejer generellt både vanskligt och opersonligt. Dessutom luktar inte en parfym likadant på olika personer.


   
SvaraCitera

njsbo:

Jo jag vet men det är ju rena rama djungeln det där! Så jag undrade om ni har några tips 🙂

Jag använder inte parfym så jag kan tyvärr inte hjälpa.


   
SvaraCitera

Finns tydligen fittlukt på flaska - kör på det, vetja.


   
SvaraCitera

Har aldrig använt parfym. Vad är anledning till att börja?


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Blåbärt:

Har aldrig använt parfym. Vad är anledning till att börja?

Svarade på det tidigare i tråden, men vad spelar det för roll?

Nachac:

Ett bra parfymval handlar om dig och ingen annan. Vad du trivs med och du tycker luktar gott, det är som luktsinnets kläder. Således är att fråga tjejer generellt både vanskligt och opersonligt. Dessutom luktar inte en parfym likadant på olika personer.

Som jag skrev i sista inlägget innan du skrev så ville jag bara få tips. Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera

njsbo:

Svarade på det tidigare i tråden, men vad spelar det för roll?

En parfym fixar dig ingen tjej.[no-no]


   
SvaraCitera

Vilket pris? Ungerfär?
Gorgio Armani
Million
Tycker de luktar fruktänsvärt gott[wink]


   
SvaraCitera

njsbo:

Tack

Vet inte vilken prisklass du tänker dig.
En billigare men ändå okej är David Beckhams parfym Homme.
Annars älskar jag (och folk) Dolce Gabbana The One.
En ny favorit är annars Chanel's Bleu de Chanel


   
SvaraCitera