Aviseringar
Rensa alla

Godwins lag: När folk jämför med Hitler


Ämnesstartare

Jag är så trött och ledsen att folk jämför hemskheter med Hitler och Nazityskland.

Det är som att människor inte förstår att destruktivitet finns på en skala, och där är organiserad förföljelse och massmord av en industriell nation en av de värsta saker som har inträffat i historien.

Det blir att bagatellisera vad som hände där om man ens ser brott som en civilperson kan göra som likvärdigt. Så som seriemord, grov våldtäkt eller ens sex med små flickor och pojkar.

Allt det säger mig är att man bedömer hur destruktivt något är beroende på hur det känns av en utomstående, och det har jag ingen respekt för alls.

Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker att det kan vara en effektiv parallell för att framhålla en poäng, men när jämförelsen är alltför långsökt är det ju lite provocerande, men det är all undermålig argumentation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hitlerparareller hör endast hemma i diskussioner om värdet av EU. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja och så har vi ju den uråldrige sanningen: lita aldrig på en ledare med mustasch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja och så har vi ju den uråldrige sanningen: lita aldrig på en ledare med mustasch.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pot, ceaușescu, samtliga ryska och sovjetiska ledare, samtliga kinesiska ledare före och efter revolutionen, chakridynastin, japanska kejserliga familjen, har alla precis som hitler, tillfogat både sin egen och andra staters befolkning stort lidande.

Okunskap är källa till mycket, både på gott och ont. Men det är mänskligt att skapa en bild utifrån starkt begränsade fakta och sedan extrapolera en uppfattning som man sedan försvarar med livet. För det är enklare än att omvärdera sin ståndpunkt och åter igen samla bilder och få fram en ny uppfattning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

åld

ända sen överklass-branting
har korruptionen duggat tätt
falska löften och hemliga poliser
mot överheten gör ni reträtt

typ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja och så har vi ju den uråldrige sanningen: lita aldrig på en ledare med mustasch.

Vilket ytligt tjafs! [no-no]


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Det blir att bagatellisera vad som hände där om man ens ser brott som en civilperson kan göra som likvärdigt. Så som seriemord, grov våldtäkt eller ens sex med små flickor och pojkar.

Håller helt med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland behöver man använda nazireferenser för att förklara saker för de lägre stående människokreaturen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vilket ytligt tjafs!

Touched a nervejävel did I?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

ibland behöver man använda nazireferenser för att förklara saker för de lägre stående människokreaturen

Du menar vad gäller längd? [crazy] Jag förstår inte alls vad du snackar om, sorri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Touched a nervejävel did I?

Vad du påstår är historielöst nonsens. Varför vill du få din fantasilösa åsikt att verka vara en uråldrig visdom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vad du påstår är historielöst nonsens. Varför vill du få din fantasilösa åsikt att verka vara en uråldrig visdom?

Nämn en bra ledare med mustasch? (låt oss låtsas att det finns historiska sannningar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nämn en bra ledare med mustasch? (låt oss låtsas att det finns historiska sannningar)

Menar du att det är den relevanta frågan man bör ställa sig? Vart är kopplingen mellan en mustasch och destruktivitet menar du? [tard]


   
SvaraCitera