Aviseringar
Rensa alla

Gömda


Ämnesstartare

Någon här som läst Liza Marklunds "Gömda"? Ett tag nu har det snackats i TV bl.a. att detta kanske inte är en helt sann historia[shake] detta gör mig mycket upprörd!


   
Citera
Ämnesetiketter

Mm sant hon ljugde en sann mytomanförfattare.
överskattad är hon, jävligt överskattad.


   
SvaraCitera

Varför skulle den inte vara sann?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Mm sant hon ljugde en sann mytomanförfattare.
överskattad är hon, jävligt överskattad.

"Gömda" har varit en av mina favoritböcker i åratal och jag har läst om den flera gånger. Man känner sig förd bakom ljuset..


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

"Gömda" har varit en av mina favoritböcker i åratal och jag har läst om den flera gånger. Man känner sig förd bakom ljuset..

okay, media mörkar mytomandrottning.
men oki


   
SvaraCitera

Bluff:

Varför skulle den inte vara sann?

Någon brud har kollat upp bakgrundsfaktan och lagt märke till att det är ganska mycket som inte stämmer.


   
SvaraCitera

Jag läste bibeln.

Sen kom någon brittisk forskare och typ släppte en bok om att den inte är på riktigt.

Blev ledsen.

Sedan glad.

Sedan ledsen igen.

Men sen glad och nu är jag det fortfarande.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

Ett tag nu har det snackats i TV bl.a. att detta kanske inte är en helt sann historia[shake] detta gör mig mycket upprörd!

dom har kritiserat marklund sen boken skrevs, och JA mycket av boken stämmer INTE


   
SvaraCitera

Hon är tjurnalist , hon lärde sig ljuga i första ring vafan. när ska folk fatta. [tired]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Ja, hela den där grejen är så sjuk. De har ju hittat journaler och grejer som tyder på att allt inte stämmer..den mannen som förföljer henne i boken är t.ex inte henens senaste man, utan en som hon hade innan, eller hur var det?[confused]

Jag tycker också att det är dåligt..har alltid tyckt att de där böckerna är så viktiga liksom. För att alla ska fatta hur det ligger till, nu känns det ju ltie värdelöst ifall allt är omgjort bara för att dte ska bli en bättre story. Nån som läst den senaste; "Emma" föresten? Det händer så sjukt mkt tragiskt i den att man funderar på hur det är med sanningen där med..


   
SvaraCitera

ti-92:

tjurnalist

?


   
SvaraCitera

konstruktioner:

?

journalist


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

favoritböcker i åratal

Varför är den inte det längre?
Hur kan denna oerhört lilla detalj, som dessutom existerat länge i bland annat filmbranschen, göra att hela boken blir dålig?

En av världens mest mytomspunna filmer, motorsågsmassakern är baserad på en sann berättelse. Att den sedan är väldigt långt ifrån sanningen, spelar det någon roll? upplevelsen som den ger är ändå den samma. Varför är det då annorlunda med boken gömda?

Nej det här är bara så sverige och allt vad det innebär.

Aftonbladet får något att skriva om i 50sidor de kommande dagarna.
Sveriges bloggare får något att avbeta i ett inlägg.
De andra författarna får något att klaga på, och söka den där extra minuten i rampljuset.

Seriöst, blir man så förfärad som uppenbarligen alla har blivit av detta, så ska man nog överväga att endast lösa korsord.


   
SvaraCitera

Seriöst, det är en bok, inte en jävla dokumentär.


   
SvaraCitera

aftonhoran har fått det att låta som att allting är påhitt vilket inte stämmer. mycket är sant men lite är påhitt också.

BOJKOTTA AFTONHORAN


   
SvaraCitera