Aviseringar
Rensa alla

Gömde ta mina p-piller + sex


Ämnesstartare

Hej![smile]

det är så att jag glömde ta två p-piller på min karta för lite mindre än 2 månader sen, och under den första dagen (den dagen ja glömde det första pillret) så hade jag och min pojkvän sex. nu har jag börjat käka mer än vanligt, blir mer sugen på saker, mina bröst har blivit större och dom ömmar också lite granna, jag springer också på toa mkt oftare och har mkt luft i magen. här om dagen mådde jag jätte illa när jag vaknade och fick spykänslor men det gick över efter ett tag. Nu har jag börjat fundera på om jag är gravid? någon som råkat ut för samma sak? det kan ju bara vara innbildning, men jag vet ju inte säkert.

(jag tar heller inte mina p-piller regelbundet på samma tid på dagarna, är ju så glömsk av mig)

Jättegulligt om nån kan hjälpa mig lite på traven [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Men köp ett gravtest..........?


   
SvaraCitera

1. Testa dig
2. Byt preventivmedel, p-piller verkar inte passa dig så bra.


   
SvaraCitera
Issen

Symptomen tyder på det. Men som alla kommer säga, är du osäker så gör man ett test.


   
SvaraCitera

grattis[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe jo de e klart, jag ska nog testa mig, men kan ju bara vara ren inbildning också, så tänkte om nån kanske vart me om samma sak (=


   
SvaraCitera

du är nog gravid.

Grattis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe får testa mig och se, glömde säga de också att efter jag glömt dom två pillrena så fick jag också en liten blödning inte stor alls bara lite till och från i stunder i två dagar, men som sagt det var inte mkt och inte rent blod heller..


   
SvaraCitera

Jag förstår inte riktigt sådana här trådar. Det säkraste och bästa sättet att få veta huruvid du är gravid eller inte är att göra ett test. Vi kan ju omöjligt veta om du är gravid eller ej.
Så gå och gör ett test med dig. Det kan mycket väl vara så att du är gravid, och om så är fallet så råder jag dig att testa dig väldigt väldigt snart, typ imorgon, eftersom det finns en tidsgräns för när du får göra abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo jag fattar hur du menar, men jag har inbillat mig så många andra gånger då det inte vart något så ja e osäker och tänkte om nån vart me om samma sak och så, men jag får allt gå och testa mig yttligare än gång ^^ jag vet att det finns tidsgränser och så för abort..


   
SvaraCitera
Gifted

SandraaBlidberg:

Jättegulligt om nån kan hjälpa mig lite på traven

gravtest! Det kan vara en miljon saker det du beskriver... hälften är säkert inbillning...


   
SvaraCitera
Åtta

Jag har ditt kiss i en liten påse här. Testresultaten kommer på tisdag. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag har ditt kiss i en liten påse här. Testresultaten kommer på tisdag. [smile]

Hehe faan va bra, då hör du av dig på tisdag då ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på att sista veckan är 18 så det är rätt brått om det redan har gått 2 månader. så testa dig gå till gyn eller närmaste ungdomsmottagning där är det gratis och du får ett säkert resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa de vet ja.. ska köpa ett test och göra de hemma tror ja [smile] får göra de ganska snart också.


   
SvaraCitera