Aviseringar
Rensa alla

Gör det själv


Ämnesstartare

Såg en dokumentär som hette Tomtens verkstad.
Vi betalar företag för att dom ska tvinga barn att arbeta åt dom, det är vi som ger företagen makt.
FIRA denna jul utan konsumtion, SY en tröja åt nån, BYGG något, GÖR någonting själv och jag lovar dig att din julklapp blir mer uppskattad.
The power of love is better than the love of power.


   
Citera

JoElite:

GÖR någonting själv

Synd att jag inte kan göra ett nytt grafikkort.


   
SvaraCitera

Fisher621:

Synd att jag inte kan göra ett nytt grafikkort.

då får du träna, gosse lille.


   
SvaraCitera

jag vet inte hur det är med dig man jag innehar varken ett väveri en spinnrock eller ett pappersbruk


   
SvaraCitera

JoElite:

Vi betalar företag för att dom ska tvinga barn att arbeta åt dom

JoElite:

SY en tröja åt nån, BYGG något,

Jag är ganska säker på att det finns barnarbetare som gör tyg, tegel och elektronik också. Istället för att göra något själv så kan man väl köpa något som har fairtrade märket på sig.


   
SvaraCitera

Ta ett äpple istället för hasch.


   
SvaraCitera

OF 5:

jag vet inte hur det är med dig man jag innehar varken ett väveri en spinnrock eller ett pappersbruk

men sådant behöver man ju inte ge


   
SvaraCitera

isola:

men sådant behöver man ju inte ge

Så hära va, du väljer att ge någon ett egenhändigt kort, en enkel och fin sak. Eftersom att du inte ska stödja konsumtion är du tvingad att göra ditt papper själv till kortet.

eller du kanske vill sticka ett par lovikavantar till någon, men eftersom att du varken äger får eller spinrock kan du inte göra det heller.

Att avstå från konsumtion må vara en fin tanke, men medför vissa komplikationer.


   
SvaraCitera

OF 5:

tt avstå från konsumtion må vara en fin tanke, men medför vissa komplikationer.

Eller så tar du bara saker du redan har hemma, tex garn i detta fall. Så att du inte bidrar till ökad konsumtion på det sättet.


   
SvaraCitera

isola:

har hemma, tex garn i detta fall. Så att du inte bidrar till ökad konsumtion på det sättet.

vad ska du göra när alla dina kläder tagit slut då för att du ville göra presenter, men ingen ville ge dig en tröja.


   
SvaraCitera

OF 5:

d ska du göra när alla dina kläder tagit slut då för att du ville göra presenter, men ingen ville ge dig en tröja.

Gå till myrorna kanshi


   
SvaraCitera

isola:

Gå till myrorna kanshi

ingen konsumtion sa vi va [no-no]


   
SvaraCitera

OF 5:

ingen konsumtion sa vi va [no-no]

men myrorna är redan använda och köpta kläder[no-no]


   
SvaraCitera

isola:

men myrorna är redan använda och köpta kläde

Att köpa kläderna på myrorna är konsumtion det med[no-no]


   
SvaraCitera

OF 5:

Att köpa kläderna på myrorna är konsumtion det med[no-no]

Men där går inte pengarna till företag [no-no]
fast det allra bästa vore ju att vara nudist ofc


   
SvaraCitera