Aviseringar
Rensa alla

Gör ett skivomslag! #3


Ämnesstartare

Jag satt och sökte igår här på UM och hittade då till denna tråd. Jag tänkte att, tja, den var ju lite rolig och underhållande. Men tyvärr hade den hunnit blivit låst, troligtvis på grund av trådens ålder, så därför tar jag mig nu friheten och skapar en ny!  

Jag kommer citera den förra trådskaparens regler, då hens regler funkade ganska bra. 
LET'S  GO

Vi ska alltså göra skivomslag!

Såhär går det till:

1. Gå in på Wikipedia och klicka på 'random article' eller klicka bara på länken nedan. Namnet på artikeln blir ditt/din bands/artists namn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random

2. På The Quotations Page, välj 'random' även här - de fyra sista orden från citatet längst ner blir din albumtitel.

http://www.quotationspage.com/random.php

3. Vi har bandnamn och albumtitel, nu fattas bara en omslagsbild. Den hittar vi på Flickr och slumpade bilder från de senaste 7 dagarna. Den tredje bilden, vad den än föreställer, blir din omslagsbild.

http://www.flickr.com/explore/interesting/7days/

4. Sammanställ allt med hjälp av Paint/PS/GIMP/whatever.

5. Publicera slutresultatet här i tråden!

Vill man så kan man även göra en låtlista, låtarnas namn får man fram på samma sätt som i steg två. Vill du även ha en bild till baksidan (den med låtlistan) på din skiva hittar du den bilden på samma sätt som i steg 3.

Här har ni några exempel från den förra tråden:

 vKdHt.jpg   yuyQE.jpg


   
Citera

Två "collectors items" som är släppta tidigare i år som är värda sin vikt i guld eftersom efter vad jag hört är de bara utgivna som "100 copies limited collectors edition".

Det är alltså inte jag som gjort omslagen.   Blink

Större bild:

michael-jackson-mega-video-pack.png

Större bild:

michael-jackson-discography.png

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

stoner: Det är alltså inte jag som gjort omslagen.

Ska du vara med i leken så får du leken leka, faktiskt. Vill du bara visa googlade bilder du inte skapat själv går det bra att göra det i andra trådar.


   
SvaraCitera

time: Ska du vara med i leken så får du leken leka, faktiskt. Vill du bara visa googlade bilder du inte skapat själv går det bra att göra det i andra trådar.

Mig veterligen har dessa DVD- och BD-omslag aldrig blivit publicerade på nätet och följaktligen aldrig blivit besökta av Google utan enbart blivit utskickade via E-mail till seriösa musiksamlare då aldrig utgåvorna blivit officiellt utgivna utan enbart spridits till ett fåtal av medlemmarna av MJ officiella fanclub. Vissa MJ-fans påstår att upplagan enbart var 9 exemplar av respektive vilket jag betvivlar starkt... musiksamlare som jag är.

Lade enbart ut omslagen p gr av dess unika karaktär.


   
SvaraCitera

stoner: Mig veterligen har dessa DVD- och BD-omslag aldrig blivit publicerade på nätet och följaktligen aldrig blivit besökta av Goo

Tror du missade poängen med att ditt inlägg inte har någonting med tråden att göra



   
SvaraCitera

bilduppladdning verkar inte fungera, min kom ej med i förra inlägget och  funkar inte att redigera av någon anledning


   
SvaraCitera

bZwRnK9.png
Test


   
SvaraCitera

2hz4pr4.jpg


   
SvaraCitera

sketch-1534438298886.png

Tyckte det var dags för en revamp av den här gamla klassikern. 


   
SvaraCitera
time
 time

stoner: Lade enbart ut omslagen p gr av dess unika karaktär.

Detta är en specifik forumlek med specifika regler - läs reglerna - gör om, gör rätt. Glad


   
SvaraCitera

Fan missade oxå reglerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Namnlöst-5-Återställd.jpg


   
SvaraCitera

Inte Jung: Tror du missade poängen med att ditt inlägg inte har någonting med tråden att göra

Jag kanske missade syftet med tråden rent allmänt.  Mycket glad ... Skeptisk


   
SvaraCitera

Kul ju!!

LITTLED.jpg


   
SvaraCitera

Adrian Gomes.jpg


   
SvaraCitera