Aviseringar
Rensa alla

Gör jag fel..?


Ämnesstartare

Gillar en kille, han kommer från stockholm. Han har bråkat mycket där o så...
Sen flyttade han till fosterfamilj och ska "försöka leva bra" (inge bråk osv).
Nu, umgås han med människor som bråkar/skolkar osv. (samma folk som förut antar jag)
Han säger att han är med dom han tycker är schyssta osv, och att han inte är med på när dom drogar/snattar/bråk osv. (han försöker att få dom att snacka med varandra för att slippa bråk, säger han)

Gillar han, men gillar inte att han skolkar (resen skiter jag i)..
När han frågade om vi kunde bli tsm så sa jag, att om han slutar skolka så kan vi bli tsm. Men han slutar inte, han fortsätter skolka...
[n]

Är typ "tjejen som alltid gör de hon ska och njuter av livet"
[rolleyes]

Ska jag strunta i honom, eller ska jag ta honom som han är..??
Tycker ni att jag "rätt" att säga att han ska sluta skolka??


   
Citera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

Gillar han, men gillar inte att han skolkar (resen skiter jag i)..

Okay, så du föredrar snatteri och bråk före skolkning!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår att du inte tycker om att han umgås med folk som drogar/snattar/bråkar.. Det tycker jag du har rätt att säga till om, absolut!

Det där med att han skolkar, förstår det också.. Dock kan jag tycka att om han är en bra kille i övrigt och försöker (så det märks) få ordning på sitt liv, är inte skolket ett jättestort problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du tycker att det är ett sånt problem så får du väll förträng honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast är du kär i honom eller hur du skulle vilja att han var?


   
SvaraCitera

Hur är han i övrigt, känner du honom bra ens?


   
SvaraCitera

att han skolkar är väl knappast det största problemet?
men men..förstår dig.

undrar bara

youmademe:

Hur är han i övrigt, känner du honom bra ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

i övrigt och försöker (så det märks) få ordning på sitt liv, är inte skolket ett jättestort problem.

youmademe:

Hur är han i övrigt, känner du honom bra ens?

Postorderhoran:

fast är du kär i honom eller hur du skulle vilja att han var?

Han säger att han försöker få ordning på sitt liv, fast jag ser inte att han äns försöker, ärligt tror jag inte han äns försöker på på (ex) lektionerna. Eftersom det bara är någon vecka till avslutningen.
Men gillar honom värkligen, vi har "klickat" alla har märkt och dom undrar hur det går för oss.. Men vi är som sakt inte tsm. Vi har inte snackat på typ 2 veckor (efter att jag sa att han skulle få ändra dig om han ville ha mig, så då var jag kanske inte hans "the one som han sa..).
Så nu snackar vi inte, ibland på sms. men de kan lätt ändras isf.

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ju bara att han ska sköta sig. för tror de skulle bli svårt att vara tsm med någon som skolkar hela tiden. För då har han mer tid att träffa andra tjejer/kompisar.. så bara att han slutar skolka så skulle jag vara nöjd.. blir lättare att "hålla koll" på honom då 😀


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Nordströmskan:

Vill ju bara att han ska sköta sig.

Nordströmskan:

För då har han mer tid att träffa andra tjejer/kompisar

Okej, så det är anledningen till att du vill att han ska sluta skolka? Jag trodde det var för att du ville att det skulle gå bra för honom i skolan och att du tänkte på hans framtid men aja... Litar du inte på personen så var inte tillsammans med honom. Men att skolka betyder inte automatiskt att man träffar andra tjejer. Fast nu vet jag ju inte hur han är som person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

gå bra för honom i skolan och att du tänkte på hans framtid men aja...

Jo, de också. Men vet att han inte kommer lyckas med att gå ut med G i ala ämnen, han har skolkat för mycket.
Han ska in på IV (för personer som har mkt IG) och plugga upp sig..
Men visst vill jag att de ska gå bra för han i skolan, och det där med "träffa andra tjejer istället för lektion" är bara en till andledning till att han inte ska göra de ..
Men som jag sa så har vi inte snackat på 2 veckor (på torsdag är de precis 2V), så mina kännslor kvittar väl då x)=


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

ärligt tror jag inte han äns försöker på på (ex) lektionerna. Eftersom det bara är någon vecka till avslutningen.

Nordströmskan:

Vill ju bara att han ska sköta sig. för tror de skulle bli svårt att vara tsm med någon som skolkar hela tiden. För då har han mer tid att träffa andra tjejer/kompisar.. så bara att han slutar skolka så skulle jag vara nöjd.. blir lättare att "hålla koll" på honom då 😀

Blir mycket arg på dig nu. Jag är har under 50% närvaro och folk som inte känner mig väl tror säkert att jag skolkar bara för att liksom. Men nej. Jag mår så in i helvete dåligt och det blir inte ett dugg bättre av att nära och kära sätter press på mig "gå till skolan annars...". Tycker du är extremt oförstående om du lägger så stor vikt vid hans närvaro. Vad för tjejer skulle han träffa när han inte är i skolan? Varför litar du inte på honom? Tror du att du blir lycklig av att ha honom i koppel jämt och alltid veta vem han träffar, vad han gör och varför?


   
SvaraCitera