Aviseringar
Rensa alla

Göra egen hemsida med movie stream?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag är en riktig nybörjare på hemsidor och lite sånt och är rejält sugen på att göra en sida där det streamas långa svenska filmer och filmer med swesub och ha detta som en liten hobby

vilka program behöver jag för detta? finns det några bra guider till att göra hemsida? Har ganska så mycket tid om dagarna då jag inte gör ett piss nu för tiden så hade varit kul att ha detta som ett projekt framöver.

Kom med lite hjälp och information hur jag ska gå tillväga


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Du behöver lära dig html, css, PHP/Ruby/ASP eller annat valfritt server side-språk, samt eventuellt javascript. Vill du inte använda en färdig flashspelare (och inte vill använda .ogv) så bör du ju även lära dig Flash och actionscript.

Sedan rekommenderar jag dig även att lära dig upphovsrättslag, eftersom du inte verkar ha någon större koll på dem.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vill du inte använda en färdig flashspelare (och inte vill använda .ogv) så bör du ju även lära dig Flash och actionscript.

Vettigare att köra någon annan streamingteknik + ftp vid sådana syften tycker jag.


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemen:

Vettigare att köra någon annan streamingteknik

T.ex.?


   
SvaraCitera

Åtta:

T.ex.?

Videolan? Inte vet jag, men flash är suboptimal vid längre strömningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det här tror jag att HTML och CSS räcker i viss mån, men då gäller manuell uppdatering av sidan.

För Windows rekommenderar jag Notepad++ att koda i, och på Mac OS X rekommenderar jag Espresso 🙂


   
SvaraCitera

Zirro:

För Windows rekommenderar jag Notepad++ att koda i, och på Mac OS X rekommenderar jag Espresso 🙂

Crimson Edit och GEdit är mycket bättre att använda på windows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Crimson Edit och GEdit är mycket bättre att använda på windows.

Säger du det så, de har jag inte testat.


   
SvaraCitera

För det första har du inte råd med bandbredden det tar att strömma långfilm, för det andra har du inte råd med att MPAA stämmer skiten ur dig, och för det tredje är det tekniska kunnande som krävs för en vettig lösning ingenting man skaffar sig i en handvändning. Ge upp hela tanken.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera