Aviseringar
Rensa alla

göra eget vin


zox:

hur gör man då denna fantastiska juice?

jäst, juice, kanske lite socker typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox: vill dessutom inte köpa färdiga sattser att gäsa själv utan mer experimentera med olika smaker.

Varför vill du krångla med det när det är så sjukt enkelt att göra med färdiga satser? Har gjort vin en gång men gick hur smidigt som helst, körde en färdig sats med någon Chardonnay-tjofräs och lade kanske effektiv tid 3h och fick ut ca. 17 liter. Smakade minst lika bra som de vanliga billiga vita lådvinerna på systemet (Foot of Africa, Black Tower etc.). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Varför vill du krångla med det när det är så sjukt enkelt att göra med färdiga satser? Har gjort vin en gång men gick hur smidigt som helst, körde en färdig sats med någon Chardonnay-tjofräs och lade kanske effektiv tid 3h och fick ut ca. 17 liter. Smakade minst lika bra som de vanliga billiga vita lådvinerna på systemet (Foot of Africa, Black Tower etc.).

fast jag vill ju inte ha vanligt vin, då kan jag lika gärna köpa det själv.

vill testa lite olika smaker istället, typ gran-vin , kött-vin , blandsaft-vin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox: vill testa lite olika smaker istället, typ gran-vin , kött-vin , blandsaft-vin

På så vis, då hänger jag med! Kan du inte göra vin på Harsyra? Hade jag definitivt testat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: På så vis, då hänger jag med! Kan du inte göra vin på Harsyra? Hade jag definitivt testat!

jo shit, det verkar ju asgott. fast nu när jag tänker efter, smakar harsyra annat än surt/syrligt?
kanske kan göra någon mix, harsyra/päron eller något annat trevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox: harsyra/päron

Låter inte helt fel! Återkom om du skulle göra om det blir bra, kan betala för att få skickat en flaska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Låter inte helt fel! Återkom om du skulle göra om det blir bra, kan betala för att få skickat en flaska!

yes, om den här sidan existerar fortfarande


   
SvaraCitera