Aviseringar
Rensa alla

Göra en industrial?


Ämnesstartare

Hej pojkar och flickor! Jag har funderat lite fram och tillbaka på om jag ska göra en industrial. Jag vill gärna ha fler piercings, men är varken sugen på att ha dem i ansiktet eller på kroppen, så då passar ju örat fint =) Hur är det med priser (ca. då alltså) och är det svårläkt? Jag har en piercing uppe i brosket, men den var inte allt för svår.

Kan man välja hur lång man vill ha den, och hur den ska sitta, vinkelmässigt?Image


   
Citera

Min piercare hade slutat göra den typen av piercingar, så jag fick ta två hål och då kostade det för mej 500 tror jag. Och jag har ju glasögon så jag tyckte ej det funkade bra att ha dessa hål som de brukar så jag satte de på annat vis så de passade för glasögonbågarna. Det ena hålet kronglade en hel del, men när jag till slut bytte smycke till det jag fick när jag tog en helix hos frisören så läkte det på en vecka, jag ttror inte det hade läkt om jag ej bytt smycke då det hade krånglat i 8 månader.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

då det hade krånglat i 8 månader.

hur menar du krångla?
jag har en helix(de e väl nästan som en industrial bara att man bara har ett hål, men de epå samma ställe typ)
och har typ fått en broskbildning där den sitter, kan du något om sånt? fick du det?


   
SvaraCitera

misfits:

Hur är det med priser (ca. då alltså) och är det svårläkt? Jag har en piercing uppe i brosket, men den var inte allt för svår.

Kan man välja hur lång man vill ha den, och hur den ska sitta, vinkelmässigt?

Jag gjorde min för runt 400, minns inte exakt nu. Men skulle tippa på att den går på 300-500 kr.
Den är la inte svårläkt så, men ändå ganska speciell när det gäller läkandet. Jag var dum nog att sätta industrialen på mitt "sov-öra", alltså den sidan som jag oftast sover på. Man ska helst undvika att sova på den, för det skapar tryck som irriterar piercingen.
Men det är ju så, att sköter man den ordentligt så ska det inte vara nåra problem 🙂

Sedan angående placering så är det nog möjligt, fast beror nog på hur ditt öra ser ut också 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickoKick:

Jag var dum nog att sätta industrialen på mitt "sov-öra"

Jag har redan en plutt på mitt sov-öra, fast den har ett par år på nacken. Kommer ihåg hur dum jag kände mig första natten när jag skulle sova 😛 Så industrialen får sitta på andra örat som inte är lika välbesökt om natten ;p


   
SvaraCitera

Min kostade 350 spänn (barbarella, gbg).
Typ en dryg månad sen, inte läkt än. Gjorde lagom ont sådär, var ömt i en vecka.


   
SvaraCitera

lockbete:

hur menar du krångla?
jag har en helix(de e väl nästan som en industrial bara att man bara har ett hål, men de epå samma ställe typ)
och har typ fått en broskbildning där den sitter, kan du något om sånt? fick du det?

Det vätskade sej precis hela tiden och blev aldrig någon sårskorpa på det. Nej jag har ej fått någon bråskbildning, men kan få någon typ av klump vid hålen i örsnibben emellanåt, men det har ej hänt vid de hålen i bråsket.


   
SvaraCitera

Min kostade 300 spänn hos Ed i gbg.
Om din helix (?) inte var speciellt svårläkt tror jag inte att en industrial är så svår på dig heller. (min har inte läkt än, tog i april ._.)
Piercaren måste ju få säga vad han/hon tror är bäst placering men annars bör det väl inte vara några problem att komma med önskemål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde en Industrial i vintras, men fick ta ur den i april/maj eftersom den blev infekterad. Gjorde den på Tribe (Gbg) för 300 spänn.
En Industrial kan ha svårare att läka än en vanlig broskpiercing eftersom det är två hål, men bara ett smycke. Man kan ha två stavar också, men då riskerar hålen att vrida sig så att man inte kan sätta i en lång stav när hålen har läkt. Kan ju också tillägga att jag har glasögon, men det var inga problem med min Industrial ändå.

Alla kan inte ha en Industrial heller, iaf inte enligt killen som piercade mig. Det beror väl på hur örat är utformat osv. Men vinkeln på piercingen är kanske inte helt lätt att välja själv, jag tror de väljer den vinkel där den sitter bäst helt enkelt. Jag fick en lite längre stav till min Industrial, för att ha plats för svullnad osv. Dock kan man ju byta ner sig sen när piercingen är läkt.

Tycker du ska göra en iaf, om du vill det, för det är en jävligt snygg piercing [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för svaren! Ska beställa tid så fort jag får studiebidraget =D Återkommer med bild ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.tribe.se/index2.html
där kan du kolla mer info 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faaan va nice de e me industrial... måste faan skaffa en sån asså även fast hela öronen är fulla av hål! kan ju inte skada me några te!

ha de bra alla


   
SvaraCitera

Min kostade väl närmare 5-600, dock då med 2 korta & 1 lång stav. Studion i fråga gör inte mer än 1 hål åt gången med en månads läketid för att det ska läka så bra som möjligt och att kroppen bara ska behöva fokusera på 1 område åt gången. Blir väl lite problem med att handdukar, hörlurar osv fastnar i den om man har spikes ist. för kulor, annars är jag riktigt nöjd. ^^
Tog hålen på East Street Piercing i Sthlm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eds piercing

Han har mycket information på sin hemsida, både priser, läkningstider osv. Kika där 🙂


   
SvaraCitera

Jag vill också haaa :<

Kan inte alla som gjort den säga exakt hur ont den gjorde jämfört med piercing i t ex läppen, tungan, näsan o ögonbrynet?
Jag har hört att Industrial ska göra ondast av alla piercingar [chocked]


   
SvaraCitera