Aviseringar
Rensa alla

GÖRA FEJKAD NYHETSÄNDNING


Ämnesstartare

tjoo allihopa,

jo, jag tänkte så här, att om man kunde göra en fejkad nyhetsändning av något slag, att man t.ex tar och laddar ner nån TV4Nyheterna sändning från t.ex YouTube, sen tar man bort ljudet,

efter det tänkte jag att man kunde liksom ta rösten på t.ex
Bengt Magnusson, och sedan använda något typ av text-to-speak program, för att kunna bestämma vad han ska säga,

för att summera det hela så vill jag ha ett text-to-speak program eller liknande, som kan på något sätt kunna kopiera rösten av någon person för att sedan kunna användas,

hoppas ni fattar och detta är endast för nöjes skull [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

tihi, vad busig du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

tihi, vad busig du är

[bigsmile] tänkte bara testa, att man t.ex gör en fajkad nyhetssänding om ett tredje världskrig eller liknande [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då behöver du be någon vuxen o prata, eftersom det skulle bara se fånigt ut med en pipig röst


   
SvaraCitera

Necerox:

[bigsmile] tänkte bara testa, att man t.ex gör en fajkad nyhetssänding om ett tredje världskrig eller liknande [wink]

och lura hela klassen!!! [party]


   
SvaraCitera
Åtta

Espeak kan du använda för att producera talet. Dock kan du inte på något magiskt sätt fixa så att det blir Magnussons röst. Då måste du ha en hel del ljudinspelningar och skills. Det går inte att göra automatiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

för att summera det hela så vill jag ha ett text-to-speak program eller liknande, som kan på något sätt kunna kopiera rösten av någon person för att sedan kunna användas,

Du frågar om teknik som inte kommer uppfinnas på 20år framåt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

då behöver du be någon vuxen o prata, eftersom det skulle bara se fånigt ut med en pipig röst

jag har inte pipig röst [confused]

Åtta:

Espeak kan du använda för att producera talet. Dock kan du inte på något magiskt sätt fixa så att det blir Magnussons röst. Då måste du ha en hel del ljudinspelningar och skills. Det går inte att göra automatiskt.

tack ändå [smile]

Jonnybravo91:

Du frågar om teknik som inte kommer uppfinnas på 20år framåt..

hmm, det finns på Splinter Cell spelen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

för att summera det hela så vill jag ha ett text-to-speak program eller liknande, som kan på något sätt kunna kopiera rösten av någon person för att sedan kunna användas,

hoppas ni fattar och detta är endast för nöjes skull [smile]

Tyvärr kan du nog gå och se dig i graven efter ett text-to-speakprogram som gör det du vill göra. Roligare att använda egna röster förövrigt 😛

Jonnybravo91:

Du frågar om teknik som inte kommer uppfinnas på 20år framåt..

Mjae, det går väl att uppfinna någorlunda snart (allt du behöver är en rejäl massa data och analysera den rätt) men har rätt i att det inte finns varken något bra eller gratis program för text-to-speak med någon annans röst.

Necerox:

hmm, det finns på Splinter Cell spelen...

Det finns Meteo i FFIV, men det betyder inte att det finns i verkligheten 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

hmm, det finns på Splinter Cell spelen...

Och teknik som fanns tillgänglig i Red Alert 1 från 1996, har blivit verklighet först idag. Spel och verklighet är inte samma sak. [wink]

Gentlemen:

Mjae, det går väl att uppfinna någorlunda snart (allt du behöver är en rejäl massa data och analysera den rätt) men har rätt i att det inte finns varken något bra eller gratis program för text-to-speak med någon annans röst.

Mjo... Jag använde väl fel uttryck... Uppfinnas för vardagssvensson är snarare vad jag menade. I vanlig ordning måste tekniken användas i militärt syfte i minst ett antal år...

Om tekniken någonsin skulle bli tillgänglig för allmänheten. Tänk vilka problem det hade skapat. Dels för den personliga integriteten och dels nationell säkerhet. Kan man fuska någons röst till att få den till att säga vad man vill, är gränserna egentligen oändliga i vilken skada man orsaka.


   
SvaraCitera

Necerox. du har vist pipig röst du är bara 14 år!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trewqaz18:

Necerox. du har vist pipig röst du är bara 14 år!

Målbrottet kommer mellan 11-16 års ålder. Han kan mycket väl ha förlorat sitt pippande.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Han kan mycket väl ha förlorat sitt pippande.

Redan? Han kanske inte ens hunnit bli av med oskulden ännu! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Redan? Han kanske inte ens hunnit bli av med oskulden ännu!

Sluta vara så fånig nu [y] Ta bort den där avataren! [mad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Sluta vara så fånig nu [y] Ta bort den där avataren! [mad]

Vadå fånig? Och nej.


   
SvaraCitera