Aviseringar
Rensa alla

Göra lumpen som tjej!


Ämnesstartare

Jag funderar seriöst på att göra lumpen! Har tidigare haft planer på att bli polis/kriminolog och tänkte att detta vore väl perfekt isf!

Är det nån annan tjej som gjort lumpen och kan dela med sig av sina erfarenheter om det hela? Trivdes ni o så? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Säger bara, gemensamma duschar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter lite jobbigt att ha mens när man ska ligga ute två veckor utan tillgång till toalett osv [blush]


   
SvaraCitera

Jag ville göra lumpen när jag var liten. Nu är jag för lat. [blush]
Men jag tror nog att man behöver ha lite skinn på näsan som tjej i den miljön. Ganska mycket faktiskt. Flera meter skinn på näsan tror jag.

Salocin:

Säger bara, gemensamma duschar [y]

Har man inte duschschema eller något sådant? När min bror gjorde lumpen berättade han att tjejerna som var med fick gå åt sidan och tvätta sig när de skulle tvätta sig i någon bäck eller whatever. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Har man inte duschschema eller något sådant? När min bror gjorde lumpen berättade han att tjejerna som var med fick gå åt sidan och tvätta sig när de skulle tvätta sig i någon bäck eller whatever. [no-no]

Där jag gjorde lumpen så innebar tjejer att de satte upp draperier i duscharna.
Gällande bad utomhus så gjordes ingen skillnad om man var tjej eller kille, i alla fall vad jag har hört, men det är nog olika på olika ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

Säger bara, gemensamma duschar [y]

[bigcheers]

Nintendo:

Låter lite jobbigt att ha mens när man ska ligga ute två veckor utan tillgång till toalett osv [blush]

Mmm sant... Men äter man p-piller så kan man tajma det där [y]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Flera meter skinn på näsan tror jag.

Har nog några meter skinn på näsan faktiskt [blush]

Myksa:

Där jag gjorde lumpen så innebar tjejer att de satte upp draperier i duscharna.

Äsch vafan jag bryr mig inte så mkt om sånt där faktiskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Mmm sant... Men äter man p-piller så kan man tajma det där [y]

Tänk att få värsta pms + mensvärk osv när man ska gå 5 mil [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tänk att få värsta pms + mensvärk osv när man ska gå 5 mil [sad]

Har inte problem med mensvärk [mad]
Äsch det löser väl sig, man får härda!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

Säger bara, gemensamma duschar [y]

Struntprat. Man delar inte dusch längre.

lejonmamman:

Är det nån annan tjej som gjort lumpen och kan dela med sig av sina erfarenheter om det hela? Trivdes ni o så? [smile]

Jag kan ju bara prata för tjejerna som var i min pluton. De har iallafall sagt att de trivdes riktigt bra. Det är nog rätt mycket beroende på vilken tjänst du har och vilket sorts folk som antas till tjänsten. Många tjänster är liksom för kötthuvuden som inte har så mycket innanför pannbenet och där är det kanske inte så lätt för tjejer.

På mitt regemente var det iallafall tjejerna i vår pluton som trivdes bäst. Det kom fram en massa grejor på "tjej-möten" om vad som hänt på andra plutoner som var mindre trevliga.

Befälen kommer behandla dig som om du är kille. Inga undantag. Möjligtvis att du får lite längre toalett-tid när ni är ute i fält och har bråttom. Men annars inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

På mitt regemente var det iallafall tjejerna i vår pluton som trivdes bäst. Det kom fram en massa grejor på "tjej-möten" om vad som hänt på andra plutoner som var mindre trevliga.

Ajdå, kan tänka mig att det händer sådana saker ja...

Diabolus:

Befälen kommer behandla dig som om du är kille. Inga undantag.

Bra tycker jag! [y]

Diabolus:

Möjligtvis att du får lite längre toalett-tid när ni är ute i fält och har bråttom.

Hihi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det är värre att vara tjej än kille faktiskt. [rolleyes]

Möjligen mensen, men alla blöder ju inte floder (som jag). Med p-piller så går det ju att fixa till för de flesta dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Tror inte det är värre att vara tjej än kille faktiskt. [rolleyes]

Håller med 🙂


   
SvaraCitera
Papper

Salocin:

Säger bara, gemensamma duschar [y]

Hahaha, tänkte precis säga det. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Bra tycker jag! [y]

Javisst. Men som en polare till mig sa vid inryck (han blev tvingad till att göra lumpen).

"Jag vill ALDRIG någonsin höra en tjej klaga på lumpen med tanke på att de är frivilliga".

Den inställningen är rätt vanlig. Så du bör rannsaka dig själv om du har det som behövs innan du beslutar dig. Bara för att man klarar mönstringsresultaten så betyder det inte att man pallar av det. Har du någonsin haft problem med dina knä eller med din rygg så kan du lika gärna glömma det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Så du bör rannsaka dig själv

Redan gjort [y]


   
SvaraCitera