Aviseringar
Rensa alla

Göra sig av med kungen?


Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Vad exakt är uppgiften han gör?

men skoluppgift kanske?! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Darth Vader: I find your lack of faith disturbing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Betyder "göra oss av med" i sammanhanget att avsätta honom eller pratar vi mord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Betyder "göra oss av med" i sammanhanget att avsätta honom eller pratar vi mord?

xD [love]

ont: Njee, tkr jag inte. Vi "måste" ju ha någon som står som representant för Sverige. Och rörande frågan om pengar så är, så vitt jag vet, det lika dyrt med en president.

Se, jag var visst lite konservativ.


   
SvaraCitera

nej, han är en cool farbror och jag vill se victoria som drottning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

xD

Men vadå? Vill man bli kvitt med diverse tronhavare så är det onekligen bäst att göra det för gott redan från början. Annars sitter de där förvisade till någon ö, uttråkade till max och bara väntar på att återta tronen. Se på Napoleon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

jag vill se victoria som drottning

Varför?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Varför?

hon verkar schysst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Se på Napoleon

HAHAHAHAHAHAHA *dör*. Jämför du våran kung, som inte kan skada en mus utan att själv bryta lårbenshalsen, med en av tidernas stora krigshärförare?[crazy] Och drottning Silvia? xD Gosh^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, självklart. Monarkin är bara en kvarleva från medeltiden som har spelat ut sin roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

HAHAHAHAHAHAHA *dör*. Jämför du våran kung, som inte kan skada en mus utan att själv bryta lårbenshalsen, med en av tidernas stora krigshärförare? Och drottning Silvia? xD Gosh^^

Jag tror att du missade min poäng lite. Jag tänker mig att den svenska versionen skulle bygga mer på byråkratiskt tjafsande och hänvisande till grundlagen, samt några bittra tårar på Expressens löpsedlar.

lockbete:

hon verkar schysst

Jag är schysst, det betyder knappast att någon föreslagit att jag borde bli drottning.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag är schysst, det betyder knappast att någon föreslagit att jag borde bli drottning.

du har inte gått i drottningaträning eller vad det heter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

du har inte gått i drottningaträning eller vad det heter

Vad vet du om det? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

du har inte gått i drottningaträning eller vad det heter

Jag skulle lätt kunna göra det om det betydde att jag fick bli drottning och jag är minst lika snäll som wicky, så skulle va orättvist om inte jag också fick bli drottning...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

så skulle va orättvist om inte jag också fick bli drottning...

Lite svårt att bli drottning om man är kille.


   
SvaraCitera