Aviseringar
Rensa alla

Göra slut..


Ämnesstartare

Jag har varit ihop med min tjej i snart 1 år men jag har nu gått och blivit kär i en annan..

Saken är den att jag tycker fortfarande mycket om min tjej och vill att vi skall kunna fortsätta vara kompisar så jag vill inte bara dumpa henne hur som helst.

Jag har inte gjort nånting med den andra personen än för jag vill inte vara ett otroget svin..

Hur säger man till nån att man vill göra slut utan att den personen blir för sårad?


   
Citera
Ämnesstartare

Denniz92:

Hur säger man till nån att man vill göra slut utan att den personen blir för sårad?

Det finns inte.


   
SvaraCitera

Denniz92:

Hur säger man till nån att man vill göra slut utan att den personen blir för sårad?

Det är i princip omöjligt, du. Om du vill göra det mjukare för henne bör du förslagsvis vänta lite med att gå ut med att du är ihop med den andra, dock lär den andra tjejen inte uppskatta det.


   
SvaraCitera

Eller så är du rak med det direkt, det kan också vara bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bah. Det är så svårt att göra slut. Gör det inte. Eller jo, gör det om det känns rätt. [sad] Lova att vara ärlig, det är det jag tycker är viktigast. Så, ja. [sad] Kram.

EDIT: Åh, du kanske vill vara säker på hur den andra flickan känner för dig. Annars blir det fail. Tänk noga innan du gör slut.


   
SvaraCitera

Äh. Ja. Var fullständigt rak och ärlig gällande allt, det är alltid bäst. Det blir en hård smäll för er vänskap, som sannolikt ej kommer repareras på länge. Dock läker tiden förhoppningsvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu när jag är kär "på riktigt" inser jag att jag nog aldrig var riktigt kär i henne, vi tycker bara mycket om varnandra, eller hon ärnog kär i mig ganska rejält. Men hon var min första tjej och mitt första förhållande så jag hade ju inget att jämföra med.

Kan jag säga det till henne eller är det bättre att typ hitta på nått som låter bättre? Samtidigt vill jag ju att vi skall fortsätta vara kompisar så jag vill inte ljuga..

Och var skall jag säga det? Kanske inte så schysst att göra slut i skolan eller? Hemma hos mig, hos henne?

Finns det igen här som blivit dumpad på ett "bra" sätt [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Äh. Ja. Var fullständigt rak och ärlig gällande allt, det är alltid bäst. Det blir en hård smäll för er vänskap, som sannolikt ej kommer repareras på länge. Dock läker tiden förhoppningsvis.

Ah, så är det. Jag och mitt ex är iallafall hyfsat bra vänner nu. Vet ej om hon ser mig som vän dock. Men det är väl så det är typ.


   
SvaraCitera

Denniz92:

Kan jag säga det till henne eller är det bättre att typ hitta på nått som låter bättre? Samtidigt vill jag ju att vi skall fortsätta vara kompisar så jag vill inte ljuga..

Efter skolan kanske är minst jobbigt. Hemma hos någon kan ju lätt bli jobbigt. Total ärlighet funkar bäst, hon lär till viss del märka någonting om du ljuger mo ni känner varandra väl, vilket ni sannolikt gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Finns det igen här som blivit dumpad på ett "bra" sätt

Åh, det finns inget bra sätt. Satt och grät i flera veckor efter att jag blev dumpad.

Denniz92:

Kan jag säga det till henne eller är det bättre att typ hitta på nått som låter bättre?

Nej, hitta inte på något som låter bättre. Kommer bara bli dåligt då.

Denniz92:

Och var skall jag säga det? Kanske inte så schysst att göra slut i skolan eller? Hemma hos mig, hos henne?

Se till att ni har lång tid på er så att inte någon måste gå. Tror det brukar vara OK att kramas även om man gjort slut. Fick trösta hon som dumpade mig iallafall. Men ja, se till att ni har tid.


   
SvaraCitera

Denniz92:

Hur säger man till nån att man vill göra slut utan att den personen blir för sårad?

Det beror på hur din tjej är.

Jag hamna i samma sits men mitt syfte var inte riktigt att göra slut med min tjej.

Men jag berättade för min tjej hur jag kände om den andre tjejen och ville väl prata av mig hur jag kände.

Dock vände det totalt om och min tjej reagera lika dant som om jag berättade att jag varit otrogen, vilket jag inte var.
Hon gjorde slut då det ''var ingen idé att vi var ihop om jag kände så''

Så ett par riktigt jobbiga dagar senare så lugnade min tjej ner sig och det har varit jobbigt men vi är fortfarande rätt bra kompisar.

men det har nog mest med att jag hade tur. Det kunde lika gärna varit tvärt om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Lova att vara ärlig, det är det jag tycker är viktigast. Så, ja. [sad] Kram.

Ah, så är det. Jag och mitt ex är iallafall hyfsat bra vänner nu. Vet ej om hon ser mig som vän dock. Men det är väl så det är typ.

Ögon i en plåthink:

Äh. Ja. Var fullständigt rak och ärlig gällande allt, det är alltid bäst. Det blir en hård smäll för er vänskap, som sannolikt ej kommer repareras på länge. Dock läker tiden förhoppningsvis.

FreeWay89:

Så ett par riktigt jobbiga dagar senare så lugnade min tjej ner sig och det har varit jobbigt men vi är fortfarande rätt bra kompisar.

Ok, får ju se hur detta går.. Ut med sanningen och ränkna med tårar.. Länge sen jag hade sån jobbig känsla i magen, när jag vet att hom kommer typ bli asglad som vanligt när vi träffas och sen ba "jag vill göra slut".. [sad]

Aja, det är inte mycket ide att dra ut på detta, känns asjobbigt bara..

Tack för att ni bryr er och vill hjälpa [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det bästa du kan göra är att säg sanningen


   
SvaraCitera

Denniz92:

Aja, det är inte mycket ide att dra ut på detta, känns asjobbigt bara..

Frågan är ju så här - är det värt det?

För är du verkligen kär (man kan gå igenom alla möjliga små förälskelser) och är dina känslor för den andre tjejen besvarade?

Bara så att du inte står där ensam sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Ok, får ju se hur detta går.. Ut med sanningen och ränkna med tårar.. Länge sen jag hade sån jobbig känsla i magen, när jag vet att hom kommer typ bli asglad som vanligt när vi träffas och sen ba "jag vill göra slut"..

Du kanske har någon gemensam vän som kan vara med när du gör det och trösta henne och/eller dig om det behövs? [love] Det kan hjälpa mycket om man har det.


   
SvaraCitera