Aviseringar
Rensa alla

Göra slut?


Ämnesstartare

Hej[smile]
Jag har funderat över att göra slut med min pojkvän. Grejen är den att jag inte är säker och dessutom vågar jag inte såra honom. Vi har varit officiellt tillsammans i snart tre månader, vilket inte alls är en lång tid, men vi har träffats sedan i höstas, så i princip har vi väl varit tillsammans i ett halvår, men det här är mitt enda seriösa förhållande, så det är jobbigt.

Jag tycker om honom jättemycket, men jag kan inte säga att jag älskar honom. Han har sagt det till mig några gånger, och då får jag dåligt samvete, för jag älskar inte honom, men det betyder verkligen inte att jag inte tycker om honom. För det gör jag.

För en månad sedan så berättade han för mig att han tänkte göra slut, för att han hade fått starkare känslor för en annan tjej, men sen så ångrade han sig. Jag känner mig patetisk och svartsjuk, men jag litar inte på honom längre. När han säger att gillar mig och inte henne. Och när han frågar varför jag är sur fortfarande så duger inte mitt svar att jag fortfarande känner mig sårad.

Förutom det, så är det inget mer konkret som gör att jag vill göra slut. Jag är inte kär längre, fast jag tycker om honom.

Har ingen aning om hur jag ska göra. Skulle behöva hjälp. Tack på förhand.


   
Citera

Det är läskigt att såra människor [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Det är läskigt att såra människor

jaa [sad]


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

HejJag har funderat över att göra slut med min pojkvän. Grejen är den att jag inte är säker och dessutom vågar jag inte såra honom. Vi har varit officiellt tillsammans i snart tre månader, vilket inte alls är en lång tid, men vi har träffats sedan i höstas, så i princip har vi väl varit tillsammans i ett halvår, men det här är mitt enda seriösa förhållande, så det är jobbigt. Jag tycker om honom jättemycket, men jag kan inte säga att jag älskar honom. Han har sagt det till mig några gånger, och då får jag dåligt samvete, för jag älskar inte honom, men det betyder verkligen inte att jag inte tycker om honom. För det gör jag. För en månad sedan så berättade han för mig att han tänkte göra slut, för att han hade fått starkare känslor för en annan tjej, men sen så ångrade han sig. Jag känner mig patetisk och svartsjuk, men jag litar inte på honom längre. När han säger att gillar mig och inte henne. Och när han frågar varför jag är sur fortfarande så duger inte mitt svar att jag fortfarande känner mig sårad. Förutom det, så är det inget mer konkret som gör att jag vill göra slut. Jag är inte kär längre, fast jag tycker om honom. Har ingen aning om hur jag ska göra. Skulle behöva hjälp. Tack på förhand.

Det låter som ditt stora hinder är din egen osäkerhet. Det är absolut inget fel att vara osäker. Jag är osäker varje dag! Men det kan vara bra att inte bara hålla det inom dig. Berätta för honom hur du känner, inte känner eller helt enkelt inte vet hur du känner!

Om du däremot är helt säker på att du vill göra slut, så gör det så fort som möjligt, för hans skull. Man behöver inte förbereda ett långt tal. Inled bara det hela med frasen "Vi måste prata" så brukar det mesta sköta sig själv.

Du får inte heller ställa krav på att han ska gå lyckligt hem när det hela är gjort. Brustna hjärtan gör ont, men det går över. Ibland måste helt enkelt människan få sörja. Han kanske klandrar dig för att ha sårat honom, men då får du ta det helt enkelt. Faktum är att det är en komplimang om du gjort ett sådant intryck.

Jag har blivit dumpad ofantligt många gånger i mitt liv. Men inte är jag arg på eller klandrar dessa tjejer. Det är klart att jag kanske var ibland. Men det är över nu.


   
SvaraCitera