Aviseringar
Rensa alla

Göra slut eller inte?


Ämnesstartare

[love]Hej!

Jag är en tjej på 20 år som bor tillsammns med min pojkvän som är 21. Och vi har vart tillsammans från och till i ca 2 års tid nu, vi har gjort slut, haft pauser, och allt möjligt det hela har helt enkelt varit struligt. Vi har även under en tid varit ifrån varandra helt och haft andra partners då. Men så bestämmde vi oss iaf att på nytt försöka igen, trots alla svek osv, men att helt enkelt ta nya tag igen och nu blev det så pass seriöst så vi bor med varandra. Men han har fullkommligt förändrats och seriöst blivit den största idioten man kan bli. Det är inte så att han gör så mycket fel, utan det är de som han inte gör, han bryr sig helt enkelt inte ett jävla skit. Stänger av sin mobil ett dygn, kommer inte hem på natten efter festen, skyller att han hamnat i häktet "som så många ggr förr", vi går aldrig ut med varandra på krogen heller. Dels så säger han att allt är mitt fel från början som svek honom, och säger att han aldrig kan lita på mig igen. Detta kanske egentligen borde vara ett enkelt beslut att ta, men jag älskar honom verkligen och varje dag hoppas jag på att han ska förändras tillbaka till sitt gamla vanliga "jag", till den killen som jag vart kär i från början.


   
Citera

Kan han inte lita på dig är det väl givet att ni ska sluta.


   
SvaraCitera

Efter den här korta informationen får jag intrycket av att du kanske borde göra slut. Låter som att han är ett svin. Men att göra slut är som sagt sista utvägen och om du upplever det så är det kanske inte mkt att välja på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är just det som är det krongliga..egentligen tror jag ingen av oss litar på varandra, men ibland älskar man nån så mycket så att det känns omöjligt att leva utan den personen.:/


   
SvaraCitera

Det som börjar i kaos, slutar i kaos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt svårt beslut bara.


   
SvaraCitera

Mikaela_B:

"jag"

Gör slut.
Jobbigt att ta sig ur ett förhållande men varje dag i det där förhållandet förlorar du en dag i ett nytt och bra förhållande.
Folk är för rädda att göra slut.


   
SvaraCitera

Mikaela_B:

Väldigt svårt beslut bara.

Nej det är det inte. Sluta validera dig själv genom dina förhållanden, hur patetiska de än må vara.


   
SvaraCitera

han låter ju... som ett as


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera

Att du ens tänker tanken och startar en tråd om det på ungdomar.se borde ju ses som ett tecken på att det är dags att göra slut [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inse ditt värde!

prata med honom om det här... tar han inte vad du säger på allvar och struntar i det, då måste du bara göra slut. Nu är det sommar också, jaktsäsong! slösa inte på din dyrbara tid med att ha honom kvar [wink]


   
SvaraCitera

Mikaela_B:

ibland älskar man nån så mycket så att det känns omöjligt att leva utan den personen.:/

man kan ändå inte fortsätta , man MÅSTE gå vidare, om det är så i ditt liv som du beskriver det. Ingen ska ha det så.


   
SvaraCitera

Hade jag varit du hade jag gjort slut. Det låter ju inte som ett särskilt bra förhållande, även om det kanske var det en gång. Nu verkar det ju bara vara destruktivt, och inte alls roligt, fint och mysigt som ett förhållande nog borde vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar


   
SvaraCitera