Aviseringar
Rensa alla

Göra slut?


Ämnesstartare

Åh, vet inte vad jag ska göra. Har varit tillsammans med min flickvän i dryga 4 månader nu och haft kontakt i 1 år innan dess. Jag känner att jag inte vill eller orkar mer, min kärlek för henne har börjat slockna och har i 1-2 veckor känt att det är slut för min del. Saken är den att så vitt jag kan se så älskar min tjej fortfarande mig och trots att kärleken inte är så stor längre från min sida så är jag livrädd för att såra henne. Dessutom bor vi 10 mil från varandra och träffar varandra 3 ggr i månaden och jag vet då inte på vilket sätt som är bäst att bryta på.

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, jag känner att det är över men hur ska jag tala om det för min flickvän som fortfarande verkar känna så starkt för mig?

Och sen är detta också mitt första seriösa förhållande vilket bara gör det hela svårare.


   
Citera

Om det innebär en massa kostnader och tid att kunna ses tycker jag nog du kan göra slut via telefonsamtal.. har inga andra råd annars, om du inte tror det kommer funka måste du gå efter din känsla.


   
SvaraCitera

Tänk som så att det är ju också oschysst att vara ihop med henne när du inte gillar henne. Hon går ju runt och tror att du älskar henne när du inte gör det. Så du får nog ta och göra slut. På telefon eller irl det får du välja själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för åsikterna, hjälper mer än vad man tror


   
SvaraCitera

Är det svårt att ha distansförhållande? Håller på med en med samma avstånd emellan


   
SvaraCitera

Var ärlig i stället, det håller längst, förklara att du ogillar att ha distansförhållande, för du vill träffas oftare etc. 


   
SvaraCitera