Aviseringar
Rensa alla

Göra slut


Ämnesstartare

Hej!

Jag har precis gjort slut med min pojkvän sen 2,5 år tillbaka. Anledningen är för att mina känslor svalnade men också för att vi har haft distans (ca 4 h med buss) i 2 år. Vi är även 19 och 21 år och vi vill göra massa saker denna period i livet men inte samma saker. Det skulle helt enkelt blivit svårt för oss att hålla, och det vara antagligen alla dessa grejer som även gjorde att jag tappade känslorna.

Vi gjorde slut för ca en vecka sen så det är fortfarande färskt. Men har var alltså min första kärlek och jag har älskat honom så mycket att jag spricker och jag kan inte släppa det. Jag tänker att det kommer bli vi igen, kanske inte snart men om flera år när vi är mer stadiga i livet. Jag är lixom övertygad om att det kommer bli vi igen. Nu när vi gjort slut känner jag mig typ kär och jag känner att jag kanske gjort fel val och jag är väldigt förvirrad.

Kan ni hjälpa mig? Vad ska jag göra? Kan det vara så att jag gjorde fel val eller är det bara separationsångest? Ge mig pepp för jag fattar inte hur jag kunde släppa världens finaste kille som betydde allt för mig.


   
Citera

prata med honom säg hur du känner han har nog inte gått vi vidare så fort det att ju ett tag att komma över någon säg att det var det störst misstaget du någonsin gjort till honom


   
SvaraCitera
Annsie

Du tänker rationellt och säger att du vet att det av olika anledningar inte kommer funka emellan er. Du säger även att dina känslor för honom har svalnat, vilket gör att du kommit till insikt att tänka på detta rationella sätt. 
Det spelar ingen roll att du har känslor för honom, känslor kan du även få för en annan kille, om det av andra anledningar inte funkar t.ex av de praktiska anledningarna du nämnde ovan så är det bara att acceptera och gå vidare.

Jag förstår att det gör ont att genomgå ett breakup och att acceptera att det är slut emellan er, men jag lovar dig att det kommer kännas bättre med tiden. Kanske inte om en vecka, inte om en månad. Men tro mig, ge det tid. Med tiden kommer du inse ett och annat och känna en enorm lättnad att det faktiskt tog slut, att det inte var rätt helt enkelt.

Du vet själv svaret innerst inne, men vill inte erkänna det: släpp honom & gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annsie:
Du tänker rationellt och säger att du vet att det av olika anledningar inte kommer funka emellan er. Du säger även att dina känslor för honom har svalnat, vilket gör att du kommit till insikt att tänka på detta rationella sätt. 
Det spelar ingen roll att du har känslor för honom, känslor kan du även få för en annan kille, om det av andra anledningar inte funkar t.ex av de praktiska anledningarna du nämnde ovan så är det bara att acceptera och gå vidare.

Jag förstår att det gör ont att genomgå ett breakup och att acceptera att det är slut emellan er, men jag lovar dig att det kommer kännas bättre med tiden. Kanske inte om en vecka, inte om en månad. Men tro mig, ge det tid. Med tiden kommer du inse ett och annat och känna en enorm lättnad att det faktiskt tog slut, att det inte var rätt helt enkelt.

Du vet själv svaret innerst inne, men vill inte erkänna det: släpp honom & gå vidare.

Tack!!! Detta behövde jag


   
SvaraCitera

Min fru lämnade mig och åkte på semester med sin ex-älskare och de senaste fyra månaderna har jag inte hört eller sett henne. Jag visste aldrig att jag skulle uppleva ett sådant hjärtslag från min fru efter 12 års äktenskap med 3 barn. Min chef på jobbet märkte att jag inte kunde koncentrera mig längre på min arbetsstation som jag brukade tidigare. Han erbjöd mig en pratstund för att diskutera med honom och jag berättade för honom vad jag gick igenom. Efter att jag har förklarat för min chef, svarade han till Lord Zakuza, som är en stavsamling. Jag blev ansluten till Lord Zakuza på hans WhatsApp-linje på +17405739483 efter att jag talade med min chef och han sa till mig att min situation kommer att lösas inom 24 timmar med hans kraftfulla trollformulär. Jag följde alla hans instruktioner och jag trodde och hade tro på honom. Han förberedde en kärleksförtrollning för mig som fick min fru tillbaka inom 24 timmar och nu har vi båda levt bra mer än vi brukade. Jag vet inte om någon här ute behöver hjälp men här är Lord Zakuza WhatsApp-linje +17405739483 om du behöver hjälp i ditt kärleksliv.


   
SvaraCitera

move on


   
SvaraCitera