Aviseringar
Rensa alla

Göran lumpen


Ämnesstartare

Tjena! Just nu behövs akut hjälp. Är riktigt kluven och vet inte om jag vill Göra lumpen. Tvekar enormt och detta har kommit på senare dagar. Jag vill inte förlora alla polarna eller missta jobb chansen direkt efter gymnasiet. Men flera säger även att de är en merit för livet med lumpen och tycker jag ska göra de, bara en chans i livet. Just därför känns de så jävla svårt?! Men jag kommer tappa 1 år efter skolan med, 1 år att bo ensam och bo i lägenhet och jobb chanser. Sen vill man även resa. Hur fan klarar folk hålla kontakten om man gör lumpen? 8-9 månader och träffa vännerna från lördag- söndag. Tacksam för svar och tips!


   
Citera

Har du blivit inkallad eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa det har jag! Svarade dock stt jag var sugen, när jag gjorde frågorna. Men nu tvekar man


   
SvaraCitera

Klart du ska göra det! Kan lova dig att du kommer träffa andra nya polare där. Det är säkert kul också för den delen Glad


   
SvaraCitera

jag har sett min pappa göra sin årliga militär träning (usa i detta fall) och det ser as roligt ut så jag tycker att du ska göra den


   
SvaraCitera

Du kommer ju få nya polare där + vem säger att du inte kan ha kontakt med dina gammla du får bra tröning lär dig överleva och blir en äkta man vill du inte skjuta med ak5 och kasta granaterCool ska själv joina snart så jag kanske blir en av dina nya polare xd 


   
SvaraCitera

Är det så att du blir kallad på möte har jag för mig att det är obligatoriskt s då måste du gå, annars kan du tvingas betala 1500kr om du missar det.
Som Loco99 säger, du kommer nog hitta polare där så det blir nog bra! Dina andra kompisar förstår dig nog, är de riktiga polare so finns de där för dig även efter lumpen!


   
SvaraCitera

Kan inte hålla mig, Göran Lumpen, vem är det? Skeptisk Mycket glad


   
SvaraCitera

Klart du ska. Man får göra massa balla grejer du inte ens kan köpa för pengar.
Idag har vi sprungit runt med fräna bildförstärkare å tränat på hur man söker igenom nedsläckta byggnader och sen mörkerorienterat hela kvällen. 
Imorgon ska vi skjuta pansarskott! 
Garanterat häftigare dagar än på nåt lökigt skitjobb. 

Sen får man ibland gå jättelångt å om man har otur också bära jätte jättetungt. Fast det väljer man ju lite själv var man söker sig till. Vissa har det ju mer behagligt än andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tsck för alla ers svar! Låter riktigt häftigt pljea. Men hur mycket ledighet får du? De står ” vissa helger ” förlorar du inte kontakten med vänner o allt? Flickvän kanske?  Är det värt det? Man kan resa o jobba. Loco kan vara så, vi får vara förberedda på ett helvete dx


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Tsck för alla ers svar! Låter riktigt häftigt pljea. Men hur mycket ledighet får du? De står ” vissa helger ” förlorar du inte kontakten med vänner o allt? Flickvän kanske?  Är det värt det? Man kan resa o jobba. Loco kan vara så, vi får vara förberedda på ett helvete dx

Ledigheten är ytterst begränsad. Och när man väl är ledig vill man ändå inte göra annat än att vila. Det kan definitivt vara svårt att hålla kontakten med folk. Men det beror lite på vad du söker dig till. Jag har ofta många dagar i sträck där jag inte har möjlighet att kommunicera med omvärlden över huvud taget. Dock hamnat du med ett gäng människor du kommer bli väldigt tajt med och göra saker med dygnet runt. Du kommer ha för fullt upp för att tänka på saker som händer där hemma.

"Resa och jobba" kan du ju eventuellt göra efter utbildningen om du har lust. Bara att ta anställning och få statligt bekostade äventyrsresor Cool


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: Imorgon ska vi skjuta pansarskott!

lol är du bara 19?!


   
SvaraCitera

Tickstart:

lol är du bara 19?! 

Man kan ju göra GMU även om man är äldre


   
SvaraCitera

Jahaja. På min tid var det bara barn som gjorde lumpen, mig själv inkluderad.


   
SvaraCitera

Tickstart:

lol är du bara 19?!

Äldst i plutonen är 33 och medianen ligger på typ 23. Men kravprofilen skiljer sig en del från andra förband. Gissningsvis fortfarande mest barn på de flesta ställen. 


   
SvaraCitera