Aviseringar
Rensa alla

Görti och Börti och andra MiNiSaGoR


Ämnesstartare

Fladdermöss svepte över natthimlen. Mörka skepnader mot det stjärnklara blå.
Mamma såg på Skavlan och jag låg bredvid i soffan och sov räv.
Kanske skulle hon slappna av om hon trodde att jag slumrade tryggt vid hennes sida.
Kanske skulle den spända rynkan mellan hennes simmiga ögon släppa för några sekunder.
Kanske skulle hon då våga smeka mig över håret sådär ömt som hon alltid gjorde när jag var liten och pappa levde. På den tiden då inte allt var farligt och stort och skrämmande.
Jag väntade, sneglade på hennes bistra uppsyn, på den norska snubben i tvn, på mina luddiga strumpor.
Minuterna släpade sig genom intervjuer med politiker som hade läppstift på tänderna och solbrända dokusåpakändisar med noll självdistans.
Mamma rörde inte en min. Inte ens när Magnus Härenstam, hennes favoritskådespelare, klev in i tv-studion med sitt karaktäristiska smil på läpparna.
När en halvtimme passerat gav jag upp tanken på lite moderskärlek och gick in på mitt rum för att spela dota.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

För Innan Jag Blev Bord Var Jag en Berömd Björk. Jag Levde I Amazonas Regnskog,

ennie:

Jag Är ett Bord Och Jag Vet Vad Jag kan Kräva Av Världen.

[love][love][love]
Asafin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Korta Berättelsen Om ng98r

GraVitationsTeorin Är Väl Ändå Det Som är Mest FelAktigt: Jag Skulle Säga Dig, ng98r, Att Evolutionsteorin Är Till För Att Göra Förklaringar. Säg Då, Som I Det Berömda TV-showen Med Anders Och Måns, Att Djur Som Faller Åt Sidan, Dom Blir UtRotade Och Då Eventuellt Blir Alien. Djur Som Faller Uppåt, Dom Försvinner Också. Men Djur Som Faller Neråt, Dom Stannar, Och Kan Föröka Sig. Därför Behövs Inte GraVitationsTeorin. Vi Kan Inte Säga Vad Som Är Problemet Med Att Gravitationen Har fått Nya Krafter.

krasch:

spela dota.

Det Är Grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

[love][love][love]
Asafin

Tack vad snällt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag minns första gången jag träffade Jonathan. Han hade randiga tighta byxor och för stora kängor. Som det skulle vara då.
Han tittade på mig under lugg och log med sina piercade läppar.
Vi var på en fest. Vi var femton år. Det stank av öl och spya i rummet.
Något lätt och kittlande fladdrade till inom mig när han tog min hand och frågade...
"Har du någonsin kysst en annan kille?"
Jag reagerade som de flesta skulle ha gjort och sparkade honom på bollarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

[sad]

[crazy][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

▀█▀ █▬█ █ ▄█▀ ▄█▀ █▬█ █ ▀█▀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad YEAH '
ska skriva en liten saga nu 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

ska skriva en liten saga nu 🙂

▀█▀ █▬█ █ ▄█▀ ▄█▀ █▬█ █ ▀█▀

COOOOOOOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile] Världen [smile] är [smile] förvrängd [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
Det Juridiska Ljuset Som Räddade Hans (Och Den Andres) Skinn

Mr Flashkly hade just kommit Hem efter en Enorm Krogrunda. Han var Inte För Fem Öre Sig Själv, Han Var Så Påverkad Av Det Krogens Nattimmar Hade Bjudit På, Att Han La Sig Pladdassk På DuschrumsGolvet Och Fall In I Den Djupaste Av Dem Sömnar. Lite Senare Vaknade han. Han Ringde På DörrKlockan Till Sin BäddrumsGranne och frågade efter en kopp té. De två Spenderade inte sällan en och annan sen kväll i varandras sällskap. Helt Plötsligt Fullständigt Rusar Polisen In!!! Och Skriker!!! HALLÅ DETTA ÄR POLISEN. VÄNLIGEN LÄGG IFRÅN ER VAPNEN HÄNDENA BACKOR RYGGEN OCH INGA UNDAN FLYKTER. VI VILL BARA ERT BÄSTA MEN NU ÄR DET SÅHÄR ATT SAMTLIGA MÅSTE FÖLJA LAGEN OCH DEN SOM INTE GÖR DET KOMMER RÅKA UT I FETING TRUBBEL UTAN ÅTERVÄNDO. EAT SHITT AND DIE MF'S NI ÄR SÅ JÄLVA PISSDÅLIGA På att Följa Landets Lagar.

Mr Flashkly och Mr Muscle (som grannen kallades) blev såklart jätteledsna. Skulle de Behöva Spendera Rästen Av Livet I Fängelse? Vilken Sorg. Ni Kan Inte Föreställa Er Hur Hemska Känslor Som Kommer Upp Inne I Dem Båda Just I detta Nu. Dagar, veckor och Månader Av Oviss Väntan Följde. Men Till Slut Kom RätteGången och Då Fick Dom En Bra Advokat Som Gjorde Att Dem Båda Blev UtSläppta. 🙂

Bra Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

EAT SHITT AND DIE MF'S NI ÄR SÅ JÄLVA PISSDÅLIGA På att Följa Landets Lagar.

[bigsmile]

ennie:

Bra Va?

Japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

[bigsmile]

[love]

krasch:

Japp

Din tur!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måndag vaknade med trötta ögon. Det var med nöd och näppe han lyckades kravla sig ur sängen, äta sin frukost och hinna i tid till bussen som tog honom till jobbet på lastbilsfabriken. "Livet suger verkligen", konstaterade han för sig själv innan han penetrerade sin tinning med en skruvmejsel och föll livlös på golvet.

Tisdag gjorde slut med sin pojkvän på lördagen och livet kändes därför ganska annorlunda. Vad skulle hon göra nu? På kvällen drog hon in till stan för att gå på bio med sig själv som sällskap. Hon följde sin intuition och satte sig längst fram i mitten. När filmen - en rumänsk thriller om hedersmord - började ringde hennes mamma. "Tisdag ... jag vet inte rikt... jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här, men ... men din pappa har dött.".

Onsdag spanade in bruden bakom bardisken: "Vilka störtsköna former hon har asså, tänk om Micke var här så han också kunde se dem!". När tjejen, en spetsnäsig ginger nära de trettio, vände sig mot honom sammanstrålade deras blickar och en känsla av magisk symbios infann sig hos Onsdag. Var det kärlek vid första ögonkastet? Fem sekunder senare däckade han.

Torsdag led av allehanda fysiska åkommor och var på väg att ge upp allt. Efter lunch fullbordade han sina planer och svalde cyanidkapseln.

Fredag var en jäkel på att trumma bongo. Synd bara att ingen brydde sig.

Lördag ville inte tro att just han var den utvalde, och så blev det inte heller. Hans sånginsatser lämnade mycket att önska.

Söndag chillade mest hela dagen.


   
SvaraCitera