Aviseringar
Rensa alla

Golden som vägrar att röra på sig


jag_gillar_glass:

skitkul att va ute i 2 timmar när man skulle va ute i 20min

Till hunden smerthead!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gnuis:

Sluta ge den godis utan dra bara i kopplet å när den kommer så uppmuntra den bara genom att säga nått med ljus röst.

haha lol... tror du inte ja prövat d?

LEMONTREE:

Till hunden smerthead!!

klart det ska vara en kul grej och det är det tills man ser att man har missat fikan med den assöta tjejen för att hunden inte vill röra på sig. [y]


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

har provat me beröm, godis kanske?

du måste kanske vara mer konsekvent. så fort hunden stannar, dra. så fort hunden rör sig mot dig, beröm. och att fortsätta så tills hunden ger sig.


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

Nån som har några tips om hur ja ska få hunden att gå utan att titt som tätt sätta/lägga sig ner[tired]?

Sluta belöna den då den gör fel till att börja med.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Hitta på roliga grejer under promenaden, aktivera den psykiskt och låt den ha kul, och gå inte samma runda hela tiden om det är de du gör!

Skulle kunna ge bort lite energi från min hund!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rhiannon:

du måste kanske vara mer konsekvent. så fort hunden stannar, dra. så fort hunden rör sig mot dig, beröm. och att fortsätta så tills hunden ger sig.

Det jag gör

aristoteles:

Sluta belöna den då den gör fel till att börja med.

jag belönar den inte, ja frågade om ja skulle göra det.

Jeay_L:

Hitta på roliga grejer under promenaden, aktivera den psykiskt och låt den ha kul, och gå inte samma runda hela tiden om det är de du gör!

gör allt med den, endå drygar den


   
SvaraCitera
Jeay_L

jag_gillar_glass:

gör allt med den, endå drygar den

Hur van är den att gå med t.ex. koppel och utan? Går det bättre om du inte har koppel?

Annars kan det ju vara i koppelträningen det brister! Nu är ju din hund 2 år, men är den inte ordentligt koppeltränad så kör den väl kanske fortfarande med valpbeteenden!


   
SvaraCitera

Du ska nog inte locka med saker. För då lär den ju sig att den får godis och liknande när den sätter sig.


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

Det jag gör

och hunden rör sig inte även om du drar? hur lång tid tar det ungefär tills den rör sig mot dig? du kanske skulle skaffa ett halsband som känns lite mer, stryp, eller nosgrimma, så att hunden upplever lite obehag när den sätter sig ner, som sedan upphör när den rör sig mot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte så kunnig med hundar men min polares familj har hund, den hunden var inte ute så ofta under någon tid då de var på semester. Så nu när de kommit tillbaka så är hunden skit kräsen på att gå ut. hoppas du har disciplin på din hund. För om hunden vägrar lyda dej så är det inte så konstigt att den inte vill gå ut med dej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge honom godis och var positiv. beröm när han gör rätt istället för att säga till honom när han gör fel. och dra inte i kopplet, det ger bara motsatt effekt[rolleyes]

men annars brukar ju så unga hundar uppskatta promenader så kolla om han haltar, fast hundar behöver iofs inte halta om de har ont, bara gå lite annorlunda..


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

så att jag får "lura" med honom med diverse grejor som godis, pinnar etc.

Jag tycker det låter som att belönar honom för att göra som han inte ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

haha lol... tror du inte ja prövat d?

Men fattar inte hur svårt det kan vara?, hunden kan ju knappast vara starkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

? Går det bättre om du inte har koppel?

asså, om han inte ser mig blir han lite skrajj och kommer tillbaka, men kan vara otrevligt för andra om han är lös för ofta.

Rhiannon:

du kanske skulle skaffa ett halsband som känns lite mer, stryp,

har stryp, han bryr sig inte ändå [rolleyes]

aristoteles:

Jag tycker det låter som att belönar honom för att göra som han inte ska.

nej, jag lockar honom för att få honom att röra på sig.
Tex kasta en pinne så han börjar gå och inte bara sitter.

gnuis:

Men fattar inte hur svårt det kan vara?, hunden kan ju knappast vara starkare?

ja, han väger 50 kg muskler vilket är jävligt biff för en golden...


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

nej, jag lockar honom för att få honom att röra på sig.
Tex kasta en pinne så han börjar gå och inte bara sitter.

Så om han sitter still får han leka?


   
SvaraCitera