Aviseringar
Rensa alla

Golf VR6 för sänkt ?


Ämnesstartare

Samuraj:

0.7

Ok, det var ju inte så farligt för en GTI.


   
SvaraCitera

Cepan91:

Men jag skiter i den bilen nu, kollar på en GTI nu istället [crazy]

Förbrukningen är nog det du behöver oroa dig minst för... Delar och försäkring är mycket tråkigare. Om du ska ha råd så får du ställa och försäkra bilen på farsan eller liknande.
(exempelvis Min bil kostar 10 papp om året bara i skatt och försäkring dvs utan att ha rullat en enda meter. Och då står den på min farsa och är halvförsäkrad i näst billigaste försäkringsbolaget... Bilen är från -91 tål att läggas till. Sen tillkommer soppa, delar, service, besiktning mm.)

Med andra ord: Bil är absolut inte ekonomiskt försvarbart när man är under 25 men det är så otroligt skönt och befriande att det är nästan värt det![cheers]

Tänk även på att GTI och VR6 är "top of the line" modeller vilket automatiskt gör dom exklusivare, snabbare och därmed dyrare att försäkra samt att dom har många unika delar som inte vanliga VW har (delarna blir dyrare och svåra att få tag i).

*Förlåt för uppsatsen, var tvungen att skriva av mig lite[crazy]*
Med detta sagt, Lycka till och bli inte deprimerad nu! Klart man ska ha bil, men tänk först, köp sen! Gör inte samma fel som jag[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

True Words där _Danne_ [y]
Nej jag får nog ta o leta lite billigare alternativ.
Men det är ju lätt att fastna för det lite dyrare [crazy]


   
SvaraCitera

^^. Vet hur det är, satt själv i den sitsen och drägglade. Det tog ett tag innan jag öppnade ögonen. Så nu varnar jag andra =P
Mitt stora problem är att trots att min bil är dyr så älskar jag den, jag har fastnat så hårt. Det är en silver BMW 735ia E32 för övrigt. Dvs en riktigt lyxig autobahnkryssare^^.

En GTI kan nog aldrig vara så pass dyr som min att äga men jag kan glädjas åt att 535an har samma motor och drivlina som min vilket gör att det faktiskt inte är omöjligt att få tag i delar för rimlig peng.
Vill du ha en bil som inte är alltför tråkig och inte alltför dyr så kika på typ Ford Sierra (bakhjulsdrift^^) eller en äldre GTI kanske?
Lycka till!

Mvh Daniel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Danne_:

Vill du ha en bil som inte är alltför tråkig och inte alltför dyr så kika på typ Ford Sierra (bakhjulsdrift^^) eller en äldre GTI kanske?
Lycka till!

GTI kostar fortfarande okristet mycket att försäkra. Just bara för att det är en gti som egentligen inte är så jävla speciell. Eller ja, det är ju runt 50 hästar mer i GTIn men det finns ju värdare bilar.


   
SvaraCitera

Samuraj:

GTI kostar fortfarande okristet mycket att försäkra. Just bara för att det är en gti som egentligen inte är så jävla speciell. Eller ja, det är ju runt 50 hästar mer i GTIn men det finns ju värdare bilar.

Jaa, fast de äldre Gti:erna är betydligt billigare än typ golf 5. Sen som sagt, såfort man har en "top of the line" modell så blir man äten av försärkingsnissarna. Bättre ha en trimmad vanlig golf eller ännu bättre, en vanlig golf med GTI-motor[y]. Trimm for life =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera