Aviseringar
Rensa alla

Google Meet


Lova15
Ämnesstartare

Hej, vi har distansundervisning nu och jag undrar hur mycket internet google meet drar? Någon som har en aning om de? Hittar inget när jag söker... 


   
Citera
Nerium

Ingen aning, men det är fullkomligt skräp. Google är likt en parasit. Samlar in enorma mängder information om sina användare, för att sedan sälja den vidare. Livnär sig på andra. Google är en grundpelare till att det är svårt att förbli privat på nätet. De vet allt om alla. Usch... Skulle aldrig använda Meet frivilligt.


   
SvaraCitera
Nerium

Tack gode gud för Tor. Hjärta


   
SvaraCitera
YungG

Nerium:
Tack gode gud för Tor. Hjärta

Enligt min åsikt så är Tor inte värt pga. hur sjukt långsamt det är. Så länge man kör via en säker vpn-tjänst så är man safe

OnT. Jag vet inte hur Google Meet fungerar men man brukar prata om att en vanlig one-on-one videosamtal med standard definition kör minst 500 kbps, vilket blir strax under 4MB per minut


   
SvaraCitera
Nerium

YungG:

Enligt min åsikt så är Tor inte värt pga. hur sjukt långsamt det är. Så länge man kör via en säker vpn-tjänst så är man safe

OnT. Jag vet inte hur Google Meet fungerar men man brukar prata om att en vanlig one-on-one videosamtal med standard definition kör minst 500 kbps, vilket blir strax under 4MB per minut

Vpn, räcker inte någonstans. Visst det är bättre än ingenting, men inte mycket mer än så. Tycker att Tor fungerar bra. Är det trögt, räcker det som oftast med att byta circuit. Vilket man ändå bör göra med jämna mellanrum, för goda marginalers skull.


   
SvaraCitera
YungG

Nerium:

Vpn, räcker inte någonstans. Visst det är bättre än ingenting, men inte mycket mer än så. Tycker att Tor fungerar bra. Är det trögt, räcker det som oftast med att byta circuit. Vilket man ändå bör göra med jämna mellanrum, för goda marginalers skull.

En vpn räcker med marginal om det är ett schysst företag som står bakom det. T.ex. Mullvad. De tar även emot betalningar via kontanter om man nu skulle vara superparanoid


   
SvaraCitera

Det är google så väldigt mycket antagligen.


   
SvaraCitera