Aviseringar
Rensa alla

Gott utan socker


Smält mörk choklad minst 70% i ett vattenbad och häll i ovispad Grädde. Rör om så att det blir ljusbrunt o lite fluffigt och häll upp i små glas/skålar så har du... vet inte vad jag ska kalla det...
eftersom du är van vid socker kommer du antagligen tycka att det är lite starkt i början


   
SvaraCitera

schim:
Smält mörk choklad minst 70% i ett vattenbad och häll i ovispad Grädde. Rör om så att det blir ljusbrunt o lite fluffigt och häll upp i små glas/skålar så har du... vet inte vad jag ska kalla det...
eftersom du är van vid socker kommer du antagligen tycka att det är lite starkt i början

hallå det blir inte mindre sockerhalt bara för att chokladen innehåller en större mängd kakao, och grädden blir inte mindre onyttig för att den är ovispadddddddddddddddddddddddd


   
SvaraCitera

S3ON:

hallå det blir inte mindre sockerhalt bara för att chokladen innehåller en större mängd kakao, och grädden blir inte mindre onyttig för att den är ovispadddddddddddddddddddddddd

Det sa jag inte heller. Det är receptet 


   
SvaraCitera

Vispar man så blir det en klump


   
SvaraCitera

Testat proteinpulver?


   
SvaraCitera
mynona

Dadlar smakar choklad men är en frukt


   
SvaraCitera

torkad frukt är gott och hyfsat nyttigt


   
SvaraCitera

S3ON:

hallå det blir inte mindre sockerhalt bara för att chokladen innehåller en större mängd kakao, och grädden blir inte mindre onyttig för att den är ovispadddddddddddddddddddddddd

Ju mörkare chokladen är, desto nyttigare brukar man säga 🙂


   
SvaraCitera

hacka ned alla nötter och dadlar russin fikon i en matberedare och ha även i mörk choklad och agave sirup, man kan ha i några bönor också. 


   
SvaraCitera

baba ganoush o guacamole blandat = wtfomg

om man har bea till är det säkert ännu bättre 


   
SvaraCitera

S3ON:

hallå det blir inte mindre sockerhalt bara för att chokladen innehåller en större mängd kakao  

fast jo. kollar du mjölkchoklad är första ingrediens socker på 59 %  http://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/local_156487.pdf


   
SvaraCitera

ont fruktsallad. sjukt ovärt dock


   
SvaraCitera

Kaffepulver luktar gott, hur smakar det tros? Rent alltså. 


   
SvaraCitera

Proteinglass!

Söta saker sötade med sötningsmedel?


   
SvaraCitera
leiz
 leiz
Ämnesstartare

schim:
Smält mörk choklad minst 70% i ett vattenbad och häll i ovispad Grädde. Rör om så att det blir ljusbrunt o lite fluffigt och häll upp i små glas/skålar så har du... vet inte vad jag ska kalla det...
eftersom du är van vid socker kommer du antagligen tycka att det är lite starkt i början

Älskar dock mörk choklad så tusen tack för tipset Söt


   
SvaraCitera