Aviseringar
Rensa alla

gränser inom förhållanden.


Ämnesstartare

Hejsan allihopa. Ville bara veta lite kring era åsikter om vart just gränserna inom förhållanden borde finnas. Vad tycker ni man bör få göra och inte göra inom förhållanden? ska man få ge andra killar/tjejer komplimanger utan att det ska bli något problem inom förhållanden? Hur ser du på just din relation till din partner? Rullar ögonen


   
Citera

det där är väl så väldigt individuellt men min tumregel är att det jag vill kunna göra i mitt liv ska också min partner få göra. det vill säga, om jag vill ha kompisar av det motsatta könet kan jag inte komma och säga att min tjej inte ska få ha det.

iofs så tycker jag att om man går in i ett förhållande med en massa begränsningar på sig själv och sin partner så är man inte redo för ett förhållande till att börja med utan bör jobba på sig själv innan man rör upp någon annans liv med svartsjukeproblematik.


   
SvaraCitera

Inte ens tänkt tanken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Inte ens tänkt tanken

men om du skulle vara i ett förhållande hur skulle du tänka då.


   
SvaraCitera

Kyssar, hångel och SEX är självklart HELT UTESLUTET.  Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jude --> the dude:
Kyssar, hångel och SEX är självklart HELT UTESLUTET.  Arg

dude relax xD


   
SvaraCitera

agnesberg:

men om du skulle vara i ett förhållande hur skulle du tänka då.

Är i ett, har inte ens tänkt tanken


   
SvaraCitera

andas samma luft eller vara på samma planet är helt förbjudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
andas samma luft eller vara på samma planet är helt förbjudet

hur menar du då? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

agnesberg:

hur menar du då? Rullar ögonen

Personen jag dejtar får med andra ord inte vara på jorden


   
SvaraCitera
L Y S

Så länge man har ömsesidig respekt och hänsyn till varandra kan man komma överens om vad som gäller. Den ene ska inte tvinga den andre till saker denne inte vill, i övrigt är det ganska öppet vad som gäller.


   
SvaraCitera

Jag har en rätt så öppen och liberal syn på relationer, och är inte alls intresserad av de "typiska" relationerna. Jag kräver bara tre saker av en person, ärlighet, respekt och att man kan hålla saker mellan oss för sig själv. Sedan så får man göra vad man vill, inklusive att ha sex med andra människor. Monogama relationer är inte för mig. 


   
SvaraCitera

komplimanger kan man få men såklart får man va tydlig med att man inte är intresserad.


   
SvaraCitera

Kommunistisk revolution får man alltid göra.

Mer kan jag inte uttala mig om...


   
SvaraCitera

En relation för mig innebär att man är monogam, så inga kyssar/hångel/sex med personer utanför relationen. En relation är även att man är ett team, inte två människor som inte klarar av att vara ensamma - vill ha egentid och förväntar sig att hon också vill ha det. 

(Sedan har jag andra gränser, men de tror jag inte kommer upp i och med att jag inte kommer att inleda en relation med en sådan person. Narkotika är no-no etc.). 


   
SvaraCitera