Aviseringar
Rensa alla

Gräva bort/fritt Skåne? (SD-relaterat)


Djeydjey:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

var mitt spontana svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

.

Jag tycker om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tycker om dig.

rättelse: jag anser att skåningarna är svenskar i bemärkelsen att de bor på svenskt territorium, betalar svenska skatter, och följer svensk lag. och med tanke på att de har svenskt medborgarskap, även att de är svenska medborgare, i rent juridisk bemärkelse. det senare anser jag dock inte är helt önskvärt, tanken på att landsförrädare väljer våra ledare är inte mycket bättre än tanken på att vi lyder under danskt styre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Skåne är en förlorad del av sverige om inget görs inom dom närmaste decennierna, regionen kommer att bli så smockfull att inga svenskar kommer vilja bo kvar då det inte går att leva ett normalt liv och beblanda sig med för många invandrare på samma gång. Ska man följa dom vardagliga rutinerna med jobb och skola så underlättar det en hel del om man slipper skrik och gap om kvällarna så man kan få lite lugn och ro och slippa att åka på dom konsekvenser man alltid råkar ut för när man stöter på blattegäng vid mörkrets inbrott.

Skåningarna har tyvärr fått lida oerhört mycket av den förda invandringspolitiken. Därför tycker jag att det nästan vore acceptabelt om man lämpade av större del av invandrarna upp till Norrland och ge området en autonomi, nästan självständighet där dom kan få bestämma och rå över sig själva. Området kommer praktiskt taget att blomstra då invandrarnas arbetskapacitet är väldigt underskattat, det är att dom ser konstiga ur, har roliga färger på huden och outtalbara namn som gör att dom inte får jobb, så arbetet kommer det inte att bli problem att fixa. Sedan kanske dom vill anlägga moskéer, likväl kan dom göra det då islam inte kommer att bli något hinder för dessa tappra individers outnyttjade arbetskapacitet. Islam är även fredens religion, så dom kommer inte ha problem att komma överens dom andra grupperna. Man kan servera halalslaktad mat för nu kan inte rasistsvennarna komma in och bestämma hur dom ska ha det. Hugga ner skogen kan man även göra för det ger jobb åt alla, en yxa och ett par gummiskor, ut och fäll skogen nu. Dessutom råkar skolor brinna ner titt som tätt, så därför vore det på sin plats om man uppförde ett par hundra nya skolor som står tomma? för ifall en råkar brännas ner kan man bara flytta in i en annan, jättesmidigt! inget som en svensk skulle förstå sig på då dom visst aldrig råkar tutta eld på skolan då och då. Sedan finns det lite harar uppe i norrland med, dom går fint att elda upp. För när det inte finns kaniner till hands får man ta vad som finns, roligt bör varje individ få ha, ett årligt lopp bör hållas i kirunastan med brinnande harar där man kan satsa på vilka harar som kommer längst. Vill man ut på Jihad finns det även nya territorier att kräva, lapparna är inte överförtjusta i konkurrens och kommer inte att kuvas så lätt, då kan det vara på sin plats att gå ut i krig mot dom och efter förkrossande segrar kräva årliga tributer i form av renar och kvinnor. Då det är kallt året runt kommer sjöarna att ligga istäckta, man behöver således inte vara rädd för att hoppa i och drunkna i dom otaliga sjöarna av misstag. Men när man får en period av mer än 5 timmars sol om dagen kan man börja dränera sjöarna för att slippa dom obehagliga olyckor som kan ske.

Texten ovan kan verka väldigt klartänkt och genialisk, om än lite vänsterflört. Men låt er inte luras, det finns en del problem som inte ens jag tänkt på angående det här. Främst på den ekonomiska biten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ej av den anledningen du tycker dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Är uppväxt i Skåne.

Låt oss bli danskar, snälla!!!!!! Jag tål inte Sverige och svenskarnas likgiltiga inställning till precis allting. Danmark har "guts" jämfört med mesiga Sverige. Danmark har allt!

Sverige bokstavligt talat våldtog Skåne och befolkningen under "försvenskningen". Stora delar av skånes befolkning blev mördade. Och ändå har vi inte fått någon officiell ursäkt. Skamligt!

Låt oss bli röööööööööööööe![mad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

vilket innebär att många som annars hade röstat på andra nationalistiska partier som Nationaldemokraterna eller Svenskarnas parti men inte vill kasta bort sin röst istället satsar på SD

Näe, jag håller med följande kommentarer:

:

Är väl bättre lägga en röst på verklig förändring?

Att lägga en röst på SD ger ingen skillnad mer än att rösta på Folkpartiet. Båda menar "svenskheten" sitter bara i huvudet, båda vägrar erkänna svenska folkgruppen.

Båda har en HBTQ-profil och vill smussla undan mångkulturens konsekvenser genom att "avväpna" muhammedanerna på burka och andra religiösa attribut.

Några som tar svenska intressen i mångkulturen:

- Nationaldemokraterna (nd) i Höst!

:

Skälet till att jag röstar på ND och inte på SD är partiernas olika syn på integration. SD vill assimilera invandrare - vilket jag ser som det största hotet! Låt invandrare behålla sin kultur och låt dem leva på sitt sätt även här i Sverige tills dess att de en gång i framtiden återvänder hem.

Sen när det gäller ditt fåniga snack om att SD:are är mestadels från Skåne och borde bilda sitt eget land där, det finns SD:are i Stockholm och ND:are. ND till exempel har mandat speciellt i mellersta Sverige, som Södertälje, Åmål, Vimmerby. Nästan så att man fnissade till av den där Metro artikeln "Storstaden avgör valet", vilket talar för att man försöker locka till sig folk som röstar "trendigt"(?). Stockholmare är generellt sett ytliga vilket förklarar varför ND och SD stöd är betydligt mycket svagare där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)
42.3% (11 st)

Fattar inte grejen med det hela hela skåne grejen. Har dem skåningar i min klass är ju jätte sköna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gräsmatta:

Du menar Danmark?

Ja, t ex. Om de nu accepterar att Danmark är med i EU som kan betraktas som en "invandrarrisk" och om de känner sig hemma i den danska kulturen som åtminstone jag anser är snarlik med den svenska.

Gräsmatta:

Dålig idé

Varför?

Mawns:

Hellre att vi skickar upp alla rasister till Sverige och alla utlänningar ner till Skåne. Lever hellre bland turkar och albaner än med SDare.

Om man skulle ta bort invandrarna så skulle man ta bort själva Skånes själ, det är multikulturen som gör Skåne så lättillgängligt och avslappnat, till skillnad från många andra delar av Sverige. De som röstar på SD här är inte skåningar, de är svenskar som är rädda att skåne ska tas ifrån dom. Så upp med dom där dom hör hemma, så kan vi få ett befriat skåne där alla är välkomna.

Du bor i Lund, ser jag. Och du tror att vi utomskåningar vill ha alla rasister? Och du tror inte att vi vill ha kvar mångkulturen?! Vi är fler än er och har en större yta, så vi är fler som drabbas om det är vi som förlorar [cry] Gräv bort SKÅNE! [mad] En annan lösning är ju att verkställa AFA:s idéer, dvs omvandla sig till en mångkulturell diktatur och deportera alla oliktänkande (dvs sverigedemokrater och andra nationalister) från hela Sverige, inklusive Skåne. Personligen tror jag dock inte att det är bästa lösningen, men...

Leijonsparf:

Text

Jag förstår inte riktigt var du vill komma. Antyder du att dagens skåningar bär på en landsförrädisk arvsskuld, eller att nationalism är landsförräderi? Oavsett vad, så vad ger oss rätt att ockupera Skåne? Skåningarna bestämmer väl själva vilka de vill tillhöra, eller om de vill tillhöra något annat land överhuvudtaget? Eller du kanske stödjer alla andra ockupationsmakter som Kina (bl a Tibet), Ryssland (Tjetjenien, Serbien (Kosovo), Georgien (Sydossetien), Marocko (Västsahara), Israel (Västbanken etc.) samt Kurdistan- och Kashmir-ockupanterna?

Sming:

Skåne är en förlorad del av sverige om inget görs inom dom närmaste decennierna, regionen kommer att bli så smockfull att inga svenskar kommer vilja bo kvar

Men du fattar ju inte [tired] Om jag får lov att vara lika fördomsfull som du kan jag säga att jag uppfattar dig som stereotypen av en skåning, och bor du inte där tycker jag att du ska flytta dit om detta förslag går igenom. Med tanke på Sverigedemokraternas inflytande i just Skåne, tror du verkligen på allvar att ett självständigt Skåne skulle ta emot några invandrare överhuvudtaget? Är ni inte med i EU har ni rätt att stänga gränserna helt och hållet, kasta ut de invandrare ni inte vill ha och anordna ett eventuellt slöjbål. Risken med Skåne är snarare inavel bland skåningar - aldrig mer en koran i någon bokhandel eller något bibliotek.

Sming:

Därför tycker jag att det nästan vore acceptabelt om man lämpade av större del av invandrarna upp till Norrland och ge området en autonomi, nästan självständighet där dom kan få bestämma och rå över sig själva.

Lämna över det där åt oss utomskåningar, du kommer att slippa dem i vilket fall där nere i Skåne.

Sming:

inget som en svensk skulle förstå sig på då dom visst aldrig råkar tutta eld på skolan då och då.

Nog för att invandrare faktiskt är överrepresenterade i vandaliseringar och anlagda mordbränder, men antyder du att svenskar är helt och hållet undantagslösa? Uppenbarligen måste vi då vara betydligt bättre än andra västerlänningar om man t ex använder dokumenterade skolmassakrer som exempel, där invandrare faktiskt inte är överrepresenterade, och flera gärningspersoner har visat sig vara nazister.

Sming:

Sedan finns det lite harar uppe i norrland med, dom går fint att elda upp. För när det inte finns kaniner till hands får man ta vad som finns, roligt bör varje individ få ha, ett årligt lopp bör hållas i kirunastan med brinnande harar där man kan satsa på vilka harar som kommer längst.

Om detta är något vanligt, så kan du styrka det?

Sming:

Vill man ut på Jihad finns det även nya territorier att kräva, lapparna är inte överförtjusta i konkurrens och kommer inte att kuvas så lätt, då kan det vara på sin plats att gå ut i krig mot dom och efter förkrossande segrar kräva årliga tributer i form av renar och kvinnor.

Om man ska dra islam till sin hårdgräns, dvs sharialagar, är både stöld (av t ex boskap) och umgänge med icke-muslimska kvinnor två mycket allvarliga som innebär handhuggning respektive stening till döds. Möjligtvis jihad pga nya territorier.

Arazoid:

Sen när det gäller ditt fåniga snack om att SD:are är mestadels från Skåne och borde bilda sitt eget land där, det finns SD:are i Stockholm

Om jag säger att de flesta sverigedemokrater hittas i Skåne, är det då enligt sig synonymt med att alla är det?

Arazoid:

ND till exempel har mandat speciellt i mellersta Sverige, som Södertälje, Åmål, Vimmerby.

De flesta nationalister återfinns hursomhelst i Skåne. ND hade antagligen blivit betydligt större i ett självständigt Skåne eftersom allt fler hade sluppit känna att SD var deras enda chans enligt opinionsmätningarna, och dessutom hade antinationalistiska partier (som t ex dagens riksdagspartier) haft något kolossalt mycket mindre inflytande än i Södertälje, Åmål och Vimmerby.

Bajwa:

Fattar inte grejen med det hela hela skåne grejen. Har dem skåningar i min klass är ju jätte sköna.

Jag har aldrig pratat om skåningar som en hel folkgrupp, jag är nämligen varken nationalist eller rasist. Jag skrev faktiskt att alla skånska motståndare till nationalism kunde flytta från Skåne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

vad ger oss rätt att ockupera Skåne? Skåningarna bestämmer väl själva vilka de vill tillhöra, eller om de vill tillhöra något annat land överhuvudtaget? Eller du kanske stödjer alla andra ockupationsmakter som Kina (bl a Tibet), Ryssland (Tjetjenien

Här har vi en kille som är vettig.

Sverige UT UR SKÅNE!![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Om jag får lov att vara lika fördomsfull som du kan jag säga att jag uppfattar dig som stereotypen av en skåning, och bor du inte där tycker jag att du ska flytta dit om detta förslag går igenom.

Han är inte skåning utan från Lysekil och han är inte välkommen här.


   
SvaraCitera
Spyro

Skåne? eget land, soft.

så JA


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Djeydjey:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Skåne hade aldrig klarat sig självt. Är skåning och vill klara mig.

Hade Skåne faktiskt fått bli en egen nation hade jag flyttat härifrån illa kvickt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Men du fattar ju inte [tired] Om jag får lov att vara lika fördomsfull som du kan jag säga att jag uppfattar dig som stereotypen av en skåning

Jaha okej.

Djeydjey:

och bor du inte där tycker jag att du ska flytta dit om detta förslag går igenom. Med tanke på Sverigedemokraternas inflytande i just Skåne, tror du verkligen på allvar att ett självständigt Skåne skulle ta emot några invandrare överhuvudtaget?

Att SD är stora där beror för att det finns flest svenskar som blivit utsatta för mångkulturen just där. Att sätta ett invandringsstopp kommer inte fixa till direkt mycket då problemen redan finns inom våra gränser.

Djeydjey:

Lämna över det där åt oss utomskåningar, du kommer att slippa dem i vilket fall där nere i Skåne.

Bor inte i Skåne.

Djeydjey:

men antyder du att svenskar är helt och hållet undantagslösa?

Mm, bara invandrare är förmögna att tända eld på bilar och inga andra..


   
SvaraCitera