Aviseringar
Rensa alla

Graffiti?


Ämnesstartare

internet:

om du lär dig måla med "dålig" färg så kan du måla med allt sedan.

Så pass illa? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

Så pass illa? :p

Det är bäl bra eller? Att lära sig måla med billig dålig färg för att sedan måla lika bra med dyr bra färg? [cute]


   
SvaraCitera
Zsasz

Kårvstråganåff:

Kanske kan vara värt att köpa hem lite skitfärg medans man bara övar för att få in tekniken?

Som jag noterade innan, du kan inte öva med burkar (eller, ja, man kan, men det är helt onödigt) innan du har fått fram något värt att målas med penna och papper först..

Så innan du slösar färg, glöm för fan inte skissandet, att få till någon snyggt på en vägg är nästan omöjligt om du inte klarar det med en penna först.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Så innan du slösar färg, glöm för fan inte skissandet, att få till någon snyggt på en vägg är nästan omöjligt om du inte klarar det med en penna först.. [wink]

Fast nu är jag ju ganska haj på själva skissandet? ;P
Man lär sig inte kontrollera sprayfärg med blyertspenna ^^
Men visst, jag förstår vart du vill komma, självfallet kan man alltid bli bättre! C:


   
SvaraCitera
Zsasz

Kårvstråganåff:

Fast nu är jag ju ganska haj på själva skissandet

Jaha, men då så, Förstod det bara som att du ville börja med graffiti, dvs. precis skulle börja skissa på bokstäver etc. Men om du nu kan skissa så förstår jag vad du menar, men som du själv la till, aldrig fel att forsätta öva, Graffiti är ju en av dem saker som man utvecklas i hela tiden desto mer man skissar..

Du kanske kan ladda upp några bilder på skisserna?.. Inte för att vara negativ, men många tycker dem kan skissa medans dem egentligen bara gör "lågstadie-skisser", ie. ojämna bokstäver med konstiga mellanrum och utformning helt utan "flow", ännu en sak som är relativt unik i graffiti, desto bättre man blir, desto mer ser man hur dåligt det verkligen var innan, saker man tyckte var skitsnygga när man började ser sjukt fula ut etc...

Jag tvekar inte att du kan vara bra, det var bara generellt snack..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Du kanske kan ladda upp några bilder på skisserna?..

Ajaj kapten!
Nej men, hittar jag min kamera kan det absolut ordnas C:


   
SvaraCitera

Zsasz:

Som jag noterade innan, du kan inte öva med burkar (eller, ja, man kan, men det är helt onödigt) innan du har fått fram något värt att målas med penna och papper först..

jag är inte benägen att hålla med över huvud taget. kanske om man vill att det ska se ut som alla andra, men det är ganska passé. om man går in som nybörjare så har man ett helt öppet sinne och kan få en helt ny approach på "graffiti".


   
SvaraCitera
Zsasz

internet:

jag är inte benägen att hålla med över huvud taget. kanske om man vill att det ska se ut som alla andra, men det är ganska passé. om man går in som nybörjare så har man ett helt öppet sinne och kan få en helt ny approach på "graffiti".

Du menar alltså att man kan göra något snyggt med burkar om man inte kan rita något alls med penna och papper?.. För det är just så jag menar..


   
SvaraCitera

Zsasz:

Du menar alltså att man kan göra något snyggt med burkar om man inte kan rita något alls med penna och papper?.. För det är just så jag menar..

ah, nä, det kan bli svårt. uppfattade det du skrev som att man ska skissa för att förstå graffititänket! ursäkta.


   
SvaraCitera