Aviseringar
Rensa alla

Grafik och kreativitet för min logga, söker photoshoppare


sadjad
Ämnesstartare

Jag söker en duktig och erfaren photoshoppare eller i alla fall någon som kan göra en logga för min hemsida www.datahörnan.se .

Jag är inte ute efter eller intresserad av att du ska göra någon form utav fancy fancy eller glittery glittery text för det kan jag göra själv.

Jag söker din kreativitet då min fantasi och kreativitet motsvara en streckgubbe!
Det jag vill är att du ska lägga ner mycket tid på är det grafiska dvs. bakgrunden (miljön, terrängen som loggan utspelar sig i), känslorna som gubbarna i min logga uttrycker och gubbarna i min logga.

Jag hade tänkt att miljön skulle vara som i denna bilden (Gröna kullar med blå himmel), självklart är jag öppen för fler förslag för miljön! Det här var bara någonting som jag kom på lite snabbt: http://graphicriver.net/item/cartoon-set/111960

Så här ser min 404error sida ut, lite inspiration kanske till loggan?: http://1.s3.envato.com/files/1130202/index.html

Och gubbarna som kommer att vara med på min logga och lite överallt på min hemsida (de är mina ”medarbetare” på hemsidan) måste se ut så här (Du kommer att få filerna för gubbarna i länken nedan):
http://graphicriver.net/item/character-monster-creation-kit-create-us/115951?WT....

Du kommer att få hela kittet ovan då jag har köpt hela kittet.

Jag hade tänkt logga skulle se ut såhär men kom gärna med förslag!:

Image

Loggan ska vara max och minst 1200px bred och max 279 hög men höjden är något vi får diskutera...

Min hemsida: www.datahornan.se kommer vara väldigt lik www.collegeinfogeek.com

Självklart kommer du att få en belöning också !

MVH

logo.png


   
Citera

nuvarande loggan är ju skitbra!


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Macktorsken:

nuvarande loggan är ju skitbra!

Image

Det är bara utfyllnad och jag tycker att den är skitful 🙂


   
SvaraCitera
Tyrael

Logga != banner

samt

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd. TROLOLOL


   
SvaraCitera

var ligger kreativiteten i det hela? du verkar ju redan ha en rätt konkret bild av vad du vill ha.


   
SvaraCitera

replica:

du verkar ju redan ha en rätt konkret bild av vad du vill ha.

Han menar väl att idén behöver visualiseras av någon som övat sig på visuell återgivning. Är ganska vanligt att beställningar hemsideebeställningar ser ut/låter sådär.

TS: om ni ska ha en seriös hemsida så för GUDS SKULL SLUTA SÄRSKRIVA.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Tyrael:

Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd. TROLOLOL

Då får man inte fråga om hjälp här på Ungdomar.se för då har man annonserat ut en tjänst eller hur, elleeeeeer?

Men regler är regler och finns till för att inte brytas. Eftersom att jag brutit mot lagen är jag även skyldig att betala skadestånd till Ungdomar.se. jag står för det jag har gjort och ber om ursäkt[love]

replica:

kreativiteten i

Nej det stämmer inte för det enda som är fastspikat är att gubbarna ska vara formade som små och söta monster.

Miceparade:

TS: om ni ska ha en seriös hemsida så för GUDS SKULL SLUTA SÄRSKRIVA.

Var är särskrivningen ? seriöst jag kan inte hitta det fast att det säker är fullt av det min tråd [bigsmile]
Men när jag kommer att lägga upp en artikel på min hemsida så kommer jag att läsa igenom den med mina fem andra med medarbetare och då kommer artiklarna vara helt felfria.[y] Detta är mitt projektarbete i min skola det är därför vi är så "många" som arbetar med sidan 🙂

MVH // Sadjad Johansson (nu förstår du säkert varför jag särskrev)


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Ingen som är sugen för jag är verkligen desperat, ni kanske har tips på några användare, hemsidor, webbyråer mm som kan detta ?


   
SvaraCitera

sadjad:

MVH // Sadjad Johansson (nu förstår du säkert varför jag särskrev)

Nej??


   
SvaraCitera

är awesome på photoshop hur mycket betalar dy?


   
SvaraCitera

seriöst, behåll loggan med texten för varje gubbe, den är oslagbar


   
SvaraCitera

Semi:

Hitta på något kul här och få mig att skratta


   
SvaraCitera

liten lady:

Hitta på något kul här och få mig att skratta

5 Minuters hopkok i illustrator senare. Ledsen, har inte direkt motivationen att faktiskt göra något kul av detta (typ göra så att hans hemsida handlar om frisering av hundar eller något) utan körde på ett säkert kort, snuskhumor.

Image

Förlåt [sad]


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Semi:

snuskhumor

Hahha den var rolig, blir väl den jag får köpa rättigheterna för om jag inte hittar någon som kan hjälpa mig 🙂

Tickstart:

texten

men inte seriös [sad]

Nintendos BFF:

är awesome på ph

Det beror på vad du kan leverera. Ett av anledningarna till att jag skrev här var för att jag inte har råd att punga ut 10000kr för en logga hos StockholmsWebbyrå. Men mellan tummen och pekfingret så är jag beredd att betala ända upp till 600kr vilket inte är mycket i jämförelse med vad webbbyråerna tar [cheers]


   
SvaraCitera