Aviseringar
Rensa alla

Grafikkortsbedömingar


Ämnesstartare

Alright... Som rubriken så följer frågorna:

- Vad använder du för grafikkort
- Pris
- Bedömning
- Rekommenderas/ Rekommenderas Ej
- Detaljer om grafikkortet

Jag börjar då...

- ASUS GEFORCE GTX 580 1536 mb
- 4100 kr
- 7/10
- Rekommenderas
- Har det flesta man behöver dock inte helt nöjd... ganska overheatad, men bra för spel klarar allt och kommer klara BF3 också tror jag!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vilken tråkig tråd.

GTX 460 TOP med utbytt kylare (vill ha tyst dator).
Kostar typ 2k nu för tiden.
Klarar allt jag vill alldeles utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Vad använder du för grafikkort
GeForce 8400 GS, nergradering.

- Pris
200-300 kr.
- Bedömning
Helt okej om du inte är en gamer men det är jag.

- Rekommenderas/ Rekommenderas Ej
Gamer nej, annars ja.
- Detaljer om grafikkortet
Frekvens 567 MHz
Streamprocessorer / pipes 16 st
Minne
Typ GDDR3
Minne 512 MB
Frekvens 1402 MHz
Bussbredd 64 bitar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vilken tråkig tråd.

Det kan vara en bra inriktning om man vill köpa ett grafikkort. Om många bedömningar samlas kan det ju vara enkelt att välja? Denna tråd är skapad för att hjälpa andra inte att vara cool och visa hur bra sitt grafikkort är... Bäst för priset...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Syftet med denna tråden är idiotisk då marknaden ändrar så pass snabbt att de kort folk skriver här antagligen inte ens marknadsförs längre!

arhag003:

t flesta m

mesta* mathafackah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arhag003:

Det kan vara en bra inriktning om man vill köpa ett grafikkort. Om många bedömningar samlas kan det ju vara enkelt att välja? Denna tråd är skapad för att hjälpa andra inte att vara cool och visa hur bra sitt grafikkort är... Bäst för priset...

Tror det finns bättre ställen för det...
Prisjakt till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tror det finns bättre ställen för det...
Prisjakt till exempel.

Här kan man få extra hjälp än bara en bedömning...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

mesta* mathafackah!

aja, my bad [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arhag003:

aja, my bad

plus att det här är en uppenbar "kolla på mitt graffekort värsta dyyyyrt'!1!1"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

plus att det här är en uppenbar "kolla på mitt graffekort värsta dyyyyrt'!1!1"

Haha, som jag just sa "
Det kan vara en bra inriktning om man vill köpa ett grafikkort. Om många bedömningar samlas kan det ju vara enkelt att välja? Denna tråd är skapad för att hjälpa andra inte att vara cool och visa hur bra sitt grafikkort är... Bäst för priset..."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står och väljer mellan grafikkort att köpa atm faktiskt. Funtade också på GTX580 först men det känns som att man kan bränna pengar på något vettigare. Blir antagligen GTX560Ti istället för halva priset, så kan man SLI-a upp den med en till om det någonsin skulle behövas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Står och väljer mellan grafikkort att köpa atm faktiskt. Funtade också på GTX580 först men det känns som att man kan bränna pengar på något vettigare. Blir antagligen GTX560Ti istället för halva priset, så kan man SLI-a upp den med en till om det någonsin skulle behövas.

Tycker att ett billigare kort vore ett bättre val, 4k för ett grafikkort är ganska ovärt, det håller sig ju längre men drar mer ström till ingen nytta och dessutom kommer ett kort för 2k fortfarande duga i åtminstone 3-4 år så länge du inte måste ha högsta inställningar på allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol nerds


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tycker att ett billigare kort vore ett bättre val, 4k för ett grafikkort är ganska ovärt, det håller sig ju längre men drar mer ström till ingen nytta och dessutom kommer ett kort för 2k fortfarande duga i åtminstone 3-4 år så länge du inte måste ha högsta inställningar på allt.

Är ju det jag säger.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

köpte nyligen ett asus e35m1-i deluxe. maxar CoD nu [bigsmile]


   
SvaraCitera