Aviseringar
Rensa alla

gram?


Ämnesstartare

håller på och försöker räkna ut hur mycket kalorier jag äter per dag för att äta iaf ungefär det jag borde. Men det är ju alltid så att det står per hundra gram oxå på sidan jag räknar ut det på. då undrar jag hur man kan veta hur mycket det man äter väger? om jag tex åt köttfärssås o spaghetti, hur många gram är det per portion ungefär. Jag har inte en aning. inte ens på ett ungefär :S


   
Citera
Ämnesetiketter

du får väl väga


   
SvaraCitera

Låter krångligt. Lättare att göra så här: ät tills du känner en känsla av mätthet. Då har du garanterat ätit det du borde.

Annars så lär det ju stå på paketen där vid innehållsförteckningen.


   
SvaraCitera

Var försiktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Annars så lär det ju stå på paketen där vid innehållsförteckningen

Nja.. det står va det innehåller per 100 gram. inte hur mycket 100 gram är..
Sen är jag sådan som ibland inte alls är hungrig eller äter hur mycket som helst.. Så vill gärna ha lite koll på det:)


   
SvaraCitera

trettiotre:

Så vill gärna ha lite koll på det:)

Okej, I see. Varför måste du ha koll på det, tränar du mycket? För i sådant fall kan det vara väldigt bra att ha koll på det så att du får i dig tillräckligt efter träningen och så! Men då tycker jag att du ska gå till en hälsokostgrej och inte hålla på och trixa själv. För jag tycker det är komplicerat att räkna sån skit + att du inte ska fråga någon här, för då kommer någon anorexia-pro sätta klorna i dig... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

För jag tycker det är komplicerat att räkna sån skit + att du inte ska fråga någon här, för då kommer någon anorexia-pro sätta klorna i dig...

ja.. det är svårt o räkna sånt själv :O jag tränar ganska mycket, mycket olika grejjer.. O är redan smal. Så vill ha lite koll dels för att inte gå upp eller ner i vikt. Vill äta så att jag kan bygga muskler av träning oxå liksom. Men ja.. borde gå till någon som vet mer.. men sånt kostar oxå! 🙁


   
SvaraCitera

trettiotre:

men sånt kostar oxå! 🙁

En femhundring för 1 timme typ.. Beror på var du går. Worth it!

Förlåt att jag inte kunde hjälpa dig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

En femhundring för 1 timme typ.. Beror på var du går. Worth it!

Förlåt att jag inte kunde hjälpa dig

mja.. får göra det när jag har pengar till det 🙂 jo tack, du har visst vart till lite hjälp;)
Får erkänna att jag blivit lite för beroende av vad jag äter o inte äter. Inge kul!


   
SvaraCitera