Aviseringar
Rensa alla

Grammisgalan


Petra
Ämnesstartare

Några som kommer att kolla? Mitt favvoband NONONO är nominerade så jag kommer att sitta klistrad xD De borde ju vinna årets låt. Eller vilka skulle ni tippa på? 

Årets låt

Anton Ewald – Begging
Avicii - Wake Me Up
Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
Kim Cesarion – Undressed
Medina – Miss Decibel
Nonono – Pumpin Blood
Robin Stjernberg – You
Sebastian Ingrosso, Tommy Trash & John Martin – Reload
Veronica Maggio – Sergels Torg
Zara Larsson - Uncover


   
Citera
Ämnesetiketter
Paseo

Känns som avicii eller hellström kommer vinna pga dom vinner all skit hela tiden


   
SvaraCitera
Petra
Ämnesstartare

Paseo:
Känns som avicii eller hellström kommer vinna pga dom vinner all skit hela tiden

Ja men det är ju som melodifestivalen. Bara massa barn och barnföräldrar som röstar på den där skiten. Hellström är bra dock, gillar han.


   
SvaraCitera

Wake Me Up är den enda låten jag ens hört av de där, så gissar på den.


   
SvaraCitera

Petra: Årets låt

Petra: Kim Cesarion – Undressed


   
SvaraCitera

Av de där asså, inte om jag får välja fritt. Icke!


   
SvaraCitera

utgår enbart från melodin 

lyssnar aldrig till lyrics i låtar, aldrig. Med detta sagt är låtar helt utan lyrics inte alltid bättre, det kan vara bra för melodin med sång liksom. Rodnar       


   
SvaraCitera
Petra
Ämnesstartare

S3ON:
utgår enbart från melodin 

lyssnar aldrig till lyrics i låtar, aldrig. Med detta sagt är låtar helt utan lyrics inte alltid bättre, det kan vara bra för melodin med sång liksom. Rodnar       

Hur kommer det sig? att du inte lyssnar på texten? haha


   
SvaraCitera

Håller med dig, Pumpin Blood är den enda som borde vinna bland de där låtarna. På tal om Grammis så hörde jag på radion idag att The Fooo redan har vunnit ett pris för deras nytänk att kommunicera så bra och mycket med sina fans. PÅ kik, instagram och sånt då alltså. Vilket SKÄMT!


   
SvaraCitera

Petra:

Hur kommer det sig? att du inte lyssnar på texten? haha

jag vet inte............. 100% ointressant bara. Jag menar, antar att folk lyssnar för att de kan relatera till låtar osv, bli berörda. jag har aldrig funnit några lyrics det går att relatera till.. :$
Film dock, kan bli väldigt berörd av film, det behöver inte ens vara filmer med väldigt grafiska scener i.. 

Så jag antar att man kan tro att jag har svårt att skapa egna bilder i huvudet utifrån text eller tal/sång, men så bör inte vara fallet, har världens vildaste fantasi.. Kan ligga/sitta/stå och filosofera i flera timmar, emellanåt. 

I samma veva klarar jag inte av att läsa böcker eller lyssna till ljudböcker, inte tillräckligt intressant helt enkelt.. Dessutom har alltid de där läsarna i ljudböcker störiga röster.

 

Kom att tänka på musikvideor, dessa kan jag oftast inte heller bli berörd av.. Måste ha ett samband med självaste sången i sig, förbannat larvigt att uttrycka sina känslor så, blir oseriöst på nåt vis. Med detta sagt tycker jag om faktiskt om sånger med musikvideor av uppenbart "oseriös" eller random art vars uppgift inte är att beröra publiken med sorg eller andra känslor andra än humor.. 
Exempel: 

diggar dessa grabbar som faaaen...... :$
   
Kan för övrigt inte ens tyska, förstår inte vad de säger alltså.. Mer än några enstaka ord dårå


   
SvaraCitera

haha så jävla kass egentligen, man hör att hela låten e gjord med en preset i sylenth-VSTin 😛 
   
                


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tävla i musik... det finns väll en poäng med klubbar för inbördesbeundran.. men för utomstående nja.


   
SvaraCitera

sebbe staxx ska upprträda med denna låt ikväll! 


   
SvaraCitera

Petra: Medina – Miss Decibe

Underbar 


   
SvaraCitera

Blir allvarligt besviken om inte Medina tar något pris idag. Dom är heelt underbara!


   
SvaraCitera