Aviseringar
Rensa alla

Gran Canaria


Ämnesstartare

Heej !

Jag ska till Gran Canaria snart och undrar om någon har några tips på vad ska man göra där, vart ska man gå, vad MÅSTE liksom se om man är där osv .
Jag har varit i Las Palmas, men nu jag ska till Playa Del Ingles, så vet jag inte vad kan man göra där .

Juusteeee, hur är det med väder ? Går det att sola lite och bada och så, om solen är stark eller inte .

Tack för tipset ! (:


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jooo, jag läste artiklar på reseforum, men som jag förstod där skrev alla som är typ 20 år och äldre . Men vad kan jag göra där när jag är 17 år ? : )

Men tack ändå, ska kolla dom, kanske inte samma artiklar som jag läste . :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit där runt 7 gånger.

Har dock åkt dit med mina föräldar så kan inte svara på frågan som du vill ha den:P Men...

Finns en mindre öken i Playa Del Inglés som blåst dit från afrika. Väldigt trevligt ställe. Men Playa Del Inglés är dock ett ställe där det blåser väldigt mycket på. Så ska man dit ska man passa på under förmidaggen. För övrigt ligger tempen runt 17-28 året och dygnet runt. Så att bada och sola, ABSOLUT! Det är ju därför man åker dit. Ska du dit en vecka dock kan man ju inte räkna med att bli skit brun, då äre för kallt. Då passar thailand bättre. Men det är alldelles lagomt där.

Vad kan man göra annars... Du kan betala tror de tvar 550:- och åka typ skärm/ballong efter en båt. Du kan åka båt mellan alla öar. Typ simma med delfiner... Dessutom äta massa gott. Kläder är billigare än Sverige på de flesta ställen. Dock mycket dyrare nu än när de hade pesetas.

Annars finns det mycket nattklubbar och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Men vad kan jag göra där när jag är 17 år ? : )

Samma

Av egna erfarenheter så skiter de i åldersgränser utomlands


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Jag ska till Gran Canaria snart och undrar om någon har några tips på vad ska man göra där, vart ska man gå, vad MÅSTE liksom se om man är där osv .

aCid:

Playa Del Ingles

Där var jag 2007, finns en stor strand där med en jävla massa sand som format sig som en öken, där kan ni ta niciga bilder så tror alla ni har varit i sahara-öknen! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

där kan ni ta niciga bilder så tror alla ni har varit i sahara-öknen!

Helt rätt ! 😀

teensoundman:

Vad kan man göra annars... Du kan betala tror de tvar 550:- och åka typ skärm/ballong efter en båt. Du kan åka båt mellan alla öar. Typ simma med delfiner... Dessutom äta massa gott. Kläder är billigare än Sverige på de flesta ställen. Dock mycket dyrare nu än när de hade pesetas.

Låter kul, men jag tror att vatten är iskallt ju ! Kan inte ens tänka mig bada om det är bara 15-17 grader . : / Men jag ska sola varje dag, så kommer jag hem röd . 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

vatten är iskallt ju

Varmare än i Sverige under högsommarn... Så helt okej. Ananrs finns ju poler på nästan alla hotell runt 27c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Varmare än i Sverige under högsommarn...

Jaha, trodde det är bara 15-17 grader . 😀
Har aldrig badat där nere, i Thailand är det varmt, det vet jag, men där ... jag vet itne varför men jag trodde att det blir aldrig varmare där, det är ju atlanten ... 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Jaha, trodde det är bara 15-17 grader . 😀

När ska ni dra? När jag var där i Feb 2007 var det fan inte varmt, 15 grader på sin höjd. [crazy]

Sola är ju inga problem dock, lite kyliga vindar som svalkar är inte fel. Var runt 20-23 grader när jag var där, på kvällen var det typ lika varmt.. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar alltid vara dåligt väder när jag är där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

När ska ni dra?

Nästa vecka . [y]


   
SvaraCitera