Aviseringar
Rensa alla

Grannen och hans snö!


mediakatt:

Bonuspoäng om du köper en snökanon och riktar den mot deras tomt.

Mer specifikt:

mediakatt:

deras ytterdörr


   
SvaraCitera

El Guaje:

Tycker jag också men han är 12,13 år gammal så jag är lite rädd för följderna om han gav mig på honom med en crocketklubba eller annat favorittillhygge.

Om han är så liten räcker det nog bara om du hotar honom lite utan att slå honom. Alternativt att du hittar något att slå honom med som inte orsakar stor smärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Verkar som att det behövs.

Ja, en Aschberg kan ju lösa allt! Men vill inte riskera att han tycker vi är tjatiga. 🙁

mediakatt:

Skotta bort precis all snö från er tomt och lägg på deras garageuppfart/utanför deras ytterdörr. Bonuspoäng om du köper en snökanon och riktar den mot deras tomt.

Hehe tänkte faktiskt den tanken. Gå ut en natt och lägga stora högar med snö utanför båda ytterdörrarna och sen vattna lite på det men det drabbar ju även hans familj. Känns som det är en sak mellan mig och honom!


   
SvaraCitera

skulle kasta snöbollar på ungen så fort han kom i närheten


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hehe tänkte faktiskt den tanken. Gå ut en natt och lägga stora högar med snö utanför båda ytterdörrarna och sen vattna lite på det men det drabbar ju även hans familj. Känns som det är en sak mellan mig och honom!

Äh, har de inte uppfostrat ungen bättre så har de lika mycket ansvar i saken som han har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Om han är så liten räcker det nog bara om du hotar honom lite utan att slå honom.

Vet inte om det biter, trodde han skulle bli lite avskräckt när jag talade med honom idag men istället körde han upp fingret i ansiktet på mig och sa det där jag skrev tidigare. [shake]

Men kanske får samla ihop några läskiga människor och hälsa på honom någon kväll. Eller kanske hota honom lite finare. Ett hästhuvud eller nåt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Äh, har de inte uppfostrat ungen bättre så har de lika mycket ansvar i saken som han har.

Du har en poäng! Kanske vore bäst att slå till rejält mot hela familjen så de vet vem de har att göra med. Se till att föräldrarna inte kommer ut och kan gå till jobbet på morgonen, blir av med det och tvingas flytta. Då är det inga andra grannar som lägger någon snö på vår garageuppfart i alla fall.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Du har en poäng! Kanske vore bäst att slå till rejält mot hela familjen så de vet vem de har att göra med. Se till att föräldrarna inte kommer ut och kan gå till jobbet på morgonen, blir av med det och tvingas flytta. Då är det inga andra grannar som lägger någon snö på vår garageuppfart i alla fall.

Det är rätt! När de är tvugna att klättra ut genom köksfönstret på morgonen bara för att upptäcka att bilen är begravd i en stor snöhög så är de nog inte så kaxiga längre.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Vet inte om det biter, trodde han skulle bli lite avskräckt när jag talade med honom idag men istället körde han upp fingret i ansiktet på mig och sa det där jag skrev tidigare.

Ah det är sant i och för sig, ungjävel[mad]

El Guaje:

Eller kanske hota honom lite finare. Ett hästhuvud eller nåt!

Haha låter som en bra idé! Haha tycker att du ska på något sätt smyga in i hans rum och lägga ett hästhuvud i hans rum, typ i hans säng[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

När de är tvugna att klättra ut genom köksfönstret på morgonen bara för att upptäcka att bilen är begravd i en stor snöhög så är de nog inte så kaxiga längre.

Precis! Allt man gör här i livet får konsekvenser och har man slarvat med uppfostran av ungen så kommer man få betala för det en dag, så nu när man lägger upp det så blir jag nästan lite sugen på att göra det i natt. [bigsmile]

ladysmurf:

Haha tycker att du ska på något sätt smyga in i hans rum och lägga ett hästhuvud i hans rum, typ i hans säng[bigsmile]

Ja då behöver jag nog inte oroa mig för att behöva skotta deras snö på ett tag i alla fall. Även om jag skulle bli avslöjad så lär jag inte behöva tänka på det på några år. Dessutom är ju hela iden lite originell sådär, det är ju så man vill slå till! [smile]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Precis! Allt man gör här i livet får konsekvenser och har man slarvat med uppfostran av ungen så kommer man få betala för det en dag, så nu när man lägger upp det så blir jag nästan lite sugen på att göra det i natt.

Bättre att de får en varning nu och kan ta tag i problemet än att de får betala hans böter om två år när han snor en bil på fyllan och kraschar den i ditt staket. Du gör dem ju praktiskt taget en tjänst.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Ja då behöver jag nog inte oroa mig för att behöva skotta deras snö på ett tag i alla fall. Även om jag skulle bli avslöjad så lär jag inte behöva tänka på det på några år. Dessutom är ju hela iden lite originell sådär, det är ju så man vill slå till!

Ellerhur! Sen tycker jag att du ska ta bilder eller filma när killen upptäcker att det ligger ett hästhuvud på hans säng. Sen hotar du med att lägga upp det på nätet så att alla ser, han lär aldrig mer störa dig så länge han lever!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Bättre att de får en varning nu och kan ta tag i problemet än att de får betala hans böter om två år när han snor en bil på fyllan och kraschar den i ditt staket. Du gör dem ju praktiskt taget en tjänst.

Ja för visst är det tråkigt att bli av med sitt jobb men hellre tar man det än att leva med skammen att ens 15åriga son kört rattfull in genom grannens staket. Känner mig helt plötsligt som en väldigt god människa. [y]

ladysmurf:

Ellerhur! Sen tycker jag att du ska ta bilder eller filma när killen upptäcker att det ligger ett hästhuvud på hans säng. Sen hotar du med att lägga upp det på nätet så att alla ser, han lär aldrig mer störa dig så länge han lever!!

Haha visst, kan stå bakom hans dörr och kliva fram precis när han han upptäcker det. Bilder där man av ren skräck gör på sig i sin Digimon-pyjamas när man hittar ett hästhuvud i sin säng är inget man vill ska cirkulera på nätet om man tänkt leva ett någorlunda normalt liv framöver. Så jag skulle ha makt! [smile]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Ja för visst är det tråkigt att bli av med sitt jobb men hellre tar man det än att leva med skammen att ens 15åriga son kört rattfull in genom grannens staket. Känner mig helt plötsligt som en väldigt god människa.

Precis!


   
SvaraCitera

Skyffla tillbaka snön medan han står och skyfflar över den.


   
SvaraCitera