Aviseringar
Rensa alla

GRANNFEJDEN - VÅRA GRANNAR HATAR OSS!


Ämnesstartare

Hej hej! Igår hade jag och min roomie TVÅ killkompisar över. Vi drack rödvin och sedan började vi spela chatroulette vilket blev lite kaosartat men samtidigt hysteriskt roligt.
Visst vi lät, men vi hade ingen musik igång, vi skrattade, skojade, pratade och sjöng lite. Hade det helt underbart helt enkelt

Klockan 22:55 ringde det på dörren. Min killkompis öppnar och det jag hör är "oj.. eh.. vill du prata med de som bor häär?", så jag går ut till dörren. Där står STÖRNINGSJOUREN - klockan elva (vilket innebär att någon måste ringt efter dem mellan kl 22:00 och 22:30). en fredagskväll.

Så jag tar åt mig utav det wannabe-polis säger och ber om ursäkt och säger att vi självklart kommer ta det lugnare men inflikar, "jag måste bara säga det att klockan är elva och vi är på riktigt fyra personer här inne. Det känns lite löjligt faktiskt. Får vi böter för detta?"
Han svarar att nej, vi får ingen böter för att han hade stått och lyssnat på oss en stund och tyckte att visst, det lät. Men inte påtagligt.
Alltså lät vi inte såpass mycket för att få böter vilket vad jag tror är väldigt ovanligt för störningsjouren.

Det som stör mig är att folk är så rädda för att komma upp och säga till själva eller att bara skicka in en lapp genom dörren eller whatever. Jag är inte omänsklig, jag respekterar grannarna och sänker i så fall. När man ringer efter jouren är det bara för att jävlas känns det som.
Vi har grannar som spelar musik och bråkar in på småtimmarna på vardagar och får de någon jour på sig??!??! Näe

Det ska iaf krävas JÄVLIGT mycket för att jag någonsin skulle ringa efter störningsjouren, synd att det inte är så för alla andra. Jag kan till och med tänka "fan vad de verkar ha roligt där nere", när grannarna låter.

Kul grannar. verkligen.

Image
Bild från igår. HAHA. Och det som händer i min bakgrund kan vara ett bevis för att vi kanske lät lite ändå.


   
Citera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Imorgon är det söndag (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka fåniga och löjliga grannar det finns. Orka ringa störningsjouren [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller hur !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Vill äta upp dig (Du röstade på detta alternativ)

[cute]

Folk brukar vara konflikträdda så de tar det via andra kanaler oftast. Jag tog kontakt med hyresvärden när det var dunkade vid 3 på morgonen då jag inte kunde veta vilken granne det var. Annars hade jag varit snäll och plingat på dagen därpå och sagt att det är fint att de är aktiva men att vissa sover vid 3!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken tyken typ. Att ta till störningsjouren är ju jag vet inte.. förstår inte vad det vad för fel att bara säga att ni skulle dämpa er. Funkar alltid på min granne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Vilken tyken typ. Att ta till störningsjouren är ju jag vet inte.. förstår inte vad det vad för fel att bara säga att ni skulle dämpa er. Funkar alltid på min granne.

ja alltså det hade ju varit det mest effektiva sättet, då hade jag sluppit känna agg mot någon idag.

Xisco:

Folk brukar vara konflikträdda så de tar det via andra kanaler oftast. Jag tog kontakt med hyresvärden när det var dunkade vid 3 på morgonen då jag inte kunde veta vilken granne det var. Annars hade jag varit snäll och plingat på dagen därpå och sagt att det är fint att de är aktiva men att vissa sover vid 3!

hyresvärden känns det ju nästan värre att kontakta [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eyy asså de er ba att bjucka kanelbullar asså nästa gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hyresvärden känns det ju nästan värre att kontakta [tard]

Vem skulle jag annars kontaktat? ;P
Vi har ingen störningsjour där vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Vem skulle jag annars kontaktat? ;PVi har ingen störningsjour där vad jag vet.

hade någon kontaktat min hyresvärd hade jag antagligen åkt ut i och med att jag bor i andrahand.

davvelito:

Eyy asså de er ba att bjucka kanelbullar asså nästa gång

jaa! och saft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jaa! och saft.

fett jao!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hade någon kontaktat min hyresvärd hade jag antagligen åkt ut i och med att jag bor i andrahand.

^^
Det var inte så farligt i denna situationen 😉
Jag sa till honom att om han kunde ta reda på det bara säga till dem att inte hålla på med dunket vid den tiden ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

fett jao!!

ja det är fett i bullar

Xisco:

^^Det var inte så farligt i denna situationen ;)Jag sa till honom att om han kunde ta reda på det bara säga till dem att inte hålla på med dunket vid den tiden ;P

haha för att det hände en gång ? [sad][sad] vad gnälligt av dig knarkis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen av mina grannar hatar mig, wööööööööööööö.


   
SvaraCitera