Aviseringar
Rensa alla

Gråt över ondska?


Ämnesstartare

Jag gråter inte över det men jag blir irriterad. Jävligt irriterad. Arg. ILSKEN! Särskilt när det handlar om djur. Då dör en liten bit av mig men den börjar leva igen när jag inser hur god jag faktiskt är och att jag kan vända min ilska mot glädje för det goda som finns här i världen och framförallt hjälpa till för whatever jag vill ska bli bättre.

Har liksom kommit till den del i livet då jag inser att livet är för kort för att tänka på all ondska. Försöker se det goda istället. Försöker, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

sin egna stress eller bekymmer gå ut över andra?

De är stressade och bekymrade för att de bryr sig för mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

De är stressade och bekymrade för att de bryr sig för mkt.

Det finns inget som heter att man bryr sig för mycket[no-no]


   
SvaraCitera

Visserligen föredrar jag trevliga människor och försöker själv vara så trevlig som möjligt, dock är det ingen nyhet att de flesta människor suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FaIk:

dock är det ingen nyhet att de flesta människor suger.

Det finns något gott i alla människor även om en del har begravt det djupt inom sig.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Det finns något gott i alla människor även om en del har begravt det djupt inom sig.

Bara för att alla har något gott inom sig så betyder det inte att de är underbara trots all annan skit de håller på med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FaIk:

Bara för att alla har något gott inom sig så betyder det inte att de är underbara trots all annan skit de håller på med.

Näe det är iof sant, men de jag träffat har de flesta varit snälla. Fast de dumma jag har träffat har verkligen varit elaka istället.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Näe det är iof sant, men de jag träffat har de flesta varit snälla. Fast de dumma jag har träffat har verkligen varit elaka istället.

Det finns alltid några hyggliga människor lite här och var, och själv förstår jag mig inte på elaka människor. T.ex jag själv skulle aldrig kunna skada någon. Dock kan jag också vara taskig ibland, ingen är perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FaIk:

T.ex jag själv skulle aldrig kunna skada någon. Dock kan jag också vara taskig ibland, ingen är perfekt.

Sant, klart det händer att jag är taskig med ibland, dock oftast utan att jag menar det eller förstår att jag sårat nån. De gångerna är värst, när man gjort nån ledsen och så förstår man inte att man gjort det och den som blivit sårad säger inget T_T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det finns inget som heter att man bryr sig för mycket

jo, då man själv blir stressad och deprimerad utav det.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Sant, klart det händer att jag är taskig med ibland, dock oftast utan att jag menar det eller förstår att jag sårat nån. De gångerna är värst, när man gjort nån ledsen och så förstår man inte att man gjort det och den som blivit sårad säger inget T_T

Oftast går det ju dock att märka ifall man har gjort/sagt något fel, då är det bara att be om ursäkt. Ibland händer det att folk gör och säger saker som gör mig arg osv, men jag säger inget för att jag kan ändå inte vara sur på någon i mer än nån timma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

jo, då man själv blir stressad och deprimerad utav det.

Hmm isf har jag brytt mig för mkt i hela mitt liv, men det är inget jag skulle vilja vara utan för det har gjort att jag har fått massor med fina vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

massor med fina vänner.

men du är stressad och deprimerad hela tiden, vilket gör att du vid 35 års åldern börjar snäsa och vara "ond". Det beteended som du själv avskyr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

men du är stressad och deprimerad hela tiden, vilket gör att du vid 35 års åldern börjar snäsa och vara "ond". Det beteended som du själv avskyr

Näe jag är sällan stressad, typ aldrig faktiskt och jag är inte jämt deprimerad. Mitt humör går mycket och lätt upp och ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FaIk:

Oftast går det ju dock att märka ifall man har gjort/sagt något fel, då är det bara att be om ursäkt.

Det är inte alltid jag märker sånt.


   
SvaraCitera