Aviseringar
Rensa alla

Gråta hos psykolog/kurator?


Ämnesstartare

lilasmet:

problemen för att kunna prata om dem.

brukar kunna prata ett tag men till slut kan jag ej hålla gråten inne längre och börjar istället stortjuta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Vanliga människor går inte till psykologer/kuratorz.

då ska du inte rösta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

brukar kunna prata ett tag men till slut kan jag ej hålla gråten inne längre och börjar istället stortjuta

och vad får man då för hjälp? ... gråta kan man göra med en kompis. Prata problem och lösningar gör man med psykolog. enligt min mening.


   
SvaraCitera

Kittieh:

då ska du inte rösta

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

och vad får man då för hjälp? ... gråta kan man göra med en kompis. Prata problem och lösningar gör man med psykolog. enligt min mening.

ja jo, men jag har inte pratat med någon psykolog sen nian typ och idag var första gången sen dess jag pratat ut om mina problem, har hållt dom inne typ.

vet inte hur jag ska göra för att lyckas PRATA om problemen och inte gråta. 🙁 vill inte gråta nästa gång också. det är bara slöseri med tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

[sad]

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

vet inte hur jag ska göra för att lyckas PRATA om problemen och inte gråta. 🙁 vill inte gråta nästa gång också. det är bara slöseri med tid

Finns väl inget som säger att du inte kan gråta och prata samtidigt?


   
SvaraCitera

Nej, jag har nog inte gjort det. Men det är väldigt vanligt, det är därför det brukar stå näsdukar framme hos psykologen. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)

har aldrig varigt hos någon[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nån gång (Du röstade på detta alternativ)

Kittieh:

Jag börjar alltid gråta (eller eh, snarare storgråta) när jag pratar om mina problem. Tycker det är lite pinsamt.

Det är väll lätt att börja böla när man river upp, går på djupet, ÄR ledsen, pressad situation etc. Ingenting pinsamt alls [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, aldrig (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

idag var första gången sen dess jag pratat ut om mina problem, har hållt dom inne typ.

då äre klart man bölar, syftade mer på att jag går ju dit jämt. man kan ju böla jämt:S

så, nu har du ju fått din reaktion på problemen, kanske går lite lättare nästa gång då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Finns väl inget som säger att du inte kan gråta och prata samtidigt?

jo, när jag storgråter kan jag inte prata samtidigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nån gång (Du röstade på detta alternativ)

Eller, ja. Under några månader så hände det ganska ofta och jag har för mig att det hände ett par gånger när jag var yngre. Utspritt på nio år så känns det som relativt lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

jo, när jag storgråter kan jag inte prata samtidigt?

Ah, det tänkte jag inte på. Brukar kunna samtala någorlunda obehindrat när jag gråter.


   
SvaraCitera