Aviseringar
Rensa alla

Gråta sig till sömns


Ämnesstartare

Är det normalt? Tror jag är deprimerad för jag känner sällan glädje och när jag väl gör det är det bara i några sekunder. 

Livet känns meningslöst och funderar ofta på döden och jag har inga vänner och känner inte för att umgås med min familj heller.

Skulle ha lagt mig för 2 timmar sen men kan inte somna för jag har kollat på massa videor med ledsen musik och gråtit hela tiden och jag ska upp om 5 timmar för jag ska jobba hela veckan. 


   
Citera

Jag tror det är normalt. Ofta är det som mörkast före gryningen, det är normalt att vara ledsen när livet känns tomt, du blir stark av sånt här!!


underbar video:)) känns nog bättre efter att ha sett den,dags att göra något själv nu:) lite märklig titel men går igenom några stadier i livet på ett bra sätt


   
SvaraCitera

Kram! Antar att du har hört det om att KBT, psykolog eller liknande kan hjälpa att prata med. Hoppas hur som helst att du mår lite bättre snart, vi är många som bryr oss och vill lyssna Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Kram! Antar att du har hört det om att KBT, psykolog eller liknande kan hjälpa att prata med. Hoppas hur som helst att du mår lite bättre snart, vi är många som bryr oss och vill lyssna Hjärta

musisen:
Jag tror det är normalt. Ofta är det som mörkast före gryningen, det är normalt att vara ledsen när livet känns tomt, du blir stark av sånt här!!


underbar video:)) känns nog bättre efter att ha sett den,dags att göra något själv nu:) lite märklig titel men går igenom några stadier i livet på ett bra sätt

Tack båda två.
Mår lite bättre nu men tror det kommer tillbaka ikväll iaf.


   
SvaraCitera

Ja det är det absolut! Och det låter som att du är deprimerad. Det är mycket vanligt att vara deprimerad så känn dig inte ensam, försök att prata med någon som föräldrar eller en kurator eller nått. Det finns hjälp att få Hjärta


   
SvaraCitera

Det är inte normalt att gråta sig till sömns...
Om du ständigt känner känslan av meningslöshet bör du kontakta en läkare som kan hjälpa dig göra en utredning om du är deprimerad.
Gör det nu innan det blir värre.

Har själv erfarenheter av detta och det gick så långt att jag skadade mig och försökte begå självmord.

Säger ej att det behöver hända dig men om dina symptom liknar depression:
Ta hjälp så fort som möjligt!


   
SvaraCitera

Tror inte alls det är nån depression. Tror mest som du är inne i en kass fas i livet. Man ska inte förvänta sig att vara glad om man inte har något att vara glad över. 
Det suger att vara tonåring, ha svårt att passa in, hitta sin plats, veta vad man vill göra med livet. Inget konstigt alls att man blir deppig, fullt normalt.
Man ska veta att livet snabbt kan svänga, framförallt i den åldern. Du går kanske klart gymnasiet, får ett intressant jobb, träffar likasinnade etc. 
Men det finns såklart mycket du själv kan göra för att förbättra din situation. Genom lite introspektion så kan du säkert identifiera saker du vet med dig att du 'borde' göra för att förbättra tillvaron, sikta mot dessa.


   
SvaraCitera