Aviseringar
Rensa alla

Gråta


Ämnesstartare

Har varit på auditions för en ny svensk långfilm, och imorgon är det absolut sista provspelningen. har endast en kvar jag måste slå ut.
Egentligen behöver jag inte börja gråta, men det skulle liksom ge pricken över i:et till scenen... men hur gör man? lyckats pressa fram tårar en gång, men nu funkar det inte [sad]
tips någon?


   
Citera
Åtta

Tänk på något jättesorgligt. Det kanske funkar.

Jag kan framkalla tårar bara ändå, men det är svårt att beskriva hur. Det är liksom som att beskriva hur man vickar på öronen. Det är bara något som man... Gör.


   
SvaraCitera

Spärra upp ögonen och stirra på en punkt någonstans, gärna något ljust såsom t.ex. en lampa.


   
SvaraCitera

Det sorgligaste som hänt dig? Eller föreställ dig det sorgligaste som skulle kunna hända dig? Kolla på sorgliga filmer eller minnesvideos där tex barn dött tragiskt.


   
SvaraCitera

ha gnugga fingret på en saftig rödlök eller vitlök och strax innan du ska gråta så vidrör under eller någonstans vid ögat/ögonen.
[cheers]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bl0cket:

minnesvideos där tex barn dött tragiskt

har en med små abort människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öva en del hemma framför spegeln. låtsas att du 'skådespelar', att du är med om ngt riktigt sorgligt och tänk samtidigt på något tråkigt som hänt dig. för mig funkar det (haha weird jag vet) att göra sånnadär konstiga miner man ibland gör när man storgråter - det framkallar gråt hos mig ibland. [bigsmile] jag typ "trycker ut" gråten, samtidigt som jag tänker på något sorgligt, haha. så svårt att förklara, men övning ger färdighet!


   
SvaraCitera

ibland försöker jag göra men failar. men ibland när det skulle passa att låtsas gråta pga nåt skämt eller så kan jag få typ nästan tårar och skulle nog kunna dra ut på det typ. vill kunna, skulle vara awesome att kunna skämta så


   
SvaraCitera

Stirra utan att blinka/liknande under minst 15-20 sekunder.


   
SvaraCitera

Jaxxe:

Stirra utan att blinka/liknande under minst 15-20 sekunder.

...se ut som en tjackad ufo fanatiker [censur]


   
SvaraCitera

Jag kan bara gråta då jag är riktigt arg och upprörd, då är det stört omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Försök känna känslan i varje vrå i din kropp, hur intensivt du vill ha rollen, hur innerligt du vill gråta och låt frustrationen över att du inte kan gråta göra att du gråter.[bigcheers]


   
SvaraCitera

Borde ju vara hur enkelt som helst för dej, ni tjejer gör ju inte annat än gråter[shake]


   
SvaraCitera

gör allt annat du gör medans du gråter typ hur du gör med ansiktet, då komemr dom till slut, kan inte förklara bättre men det funkar för mej


   
SvaraCitera

Jag brukar skapa rysningar i nacken genom att spänna hårbotten. Så bildas det tårar.


   
SvaraCitera

född93:

tips någon?

Förbered dig i timmar innan auditionen, tänk på något sorgligt och lyssna på passande musik själv och försök bli så ledsen som möjligt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera