Aviseringar
Rensa alla

Gråter du när någon nära dör?


Smilen
Ämnesstartare

Håller du inne tårarna eller gråter du? 


   
Citera
sluk
 sluk

Grät ej på min brors begravning. Vet ej varför det var så svårt att börja gråta just då, men ingenting hände. Mina ögon var lika torra som sanden. Tror att det var för att jag inte hade börjat inse att han verkligen var borta. Kan fortfarande inte inse att han är borta, även om det har gått ett år. Gråter dock väldigt ofta pga hans bortgång.. 


   
SvaraCitera

Ja, jag gråter. Fast helst när jag är ensam. Igår grät jag när David Bowie hade dött och det är nog många år sedan jag grät när någon jag inte var/är släkt med eller jag hade en närmare/djupare kontakt med avled. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ja. Dock är det ju olika när man gör det osv. Grät ej så mycket på morfars begravning men grät så att jag nästan inte kunde andas ca tio år senare på farfars. Minns hur alla avlägsna släktingar/bekanta jag aldrig sett förut tittade så medlidsamt på mig. Nu var det ju ej fråga om just begravningar men ja. Det är ju då man "ska". Försökte pressa fram i början och sedan bara vällde det fram. Det var nog väldigt nyttigt. 


   
SvaraCitera

Jag brukar inte gråta när någon som ligger mig nära dör. Vet inte varför. 


   
SvaraCitera

Gråter för dom som känner sorg för dom döda 😛 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Starkill91 :
Gråter för dom som känner sorg för dom döda 😛 

va


   
SvaraCitera

mens:

va

Vi säger, din mor gråter så börjar du gråta med.

När en nära vän eller släkting så gråter jag inte ut på begravningen, brukar oftast bli känslosamma stunder när man tänker tillbaks allt de roliga man hittat på, då kan man få en tår i ögat.


   
SvaraCitera
mens
 mens

lurifax69:

Vi säger, din mor gråter så börjar du gråta med.

mja så kan man ju tolka det


   
SvaraCitera

mens:

mja så kan man ju tolka det

Enkelt förklarat bah.


   
SvaraCitera
mens
 mens

lurifax69:

Enkelt förklarat bah.

tror ej det var så hen menade


   
SvaraCitera

Gråter inombords. Brukar kännas otäckt på begravningar pga jag är den enda som inte har synliga tårar. Ledsen


   
SvaraCitera

Smilen: Håller du inne tårarna eller gråter du?

Gråter när de är någon närstående. I fall de är en kändis eller dylikt brukar jag bli ledsen inombords lite grann men bara om de är någon man har en större relation till t.ex. en artist man lyssnat mycket på,


   
SvaraCitera

jag gråter en hel del då


   
SvaraCitera

Svårt att säga. Den enda nära släkting som har dött var farfar, och han dog 2003. Då grät jag ju en del. Jag orkade inte ens gå på begravningen, och det ångrar jag såhär i efterhand.
Annars har inga nära dött, så jag vet inte. Men sen är jag så förbannat känslig, så antagligen skulle jag gråta floder nu med om någon närstående kolar.


   
SvaraCitera