Aviseringar
Rensa alla

gratis mensskydd


Ämnesstartare

Tja!
Vad tycker ni borde det gå att skaffa gratis mensskydd?

Jag tycker det e en bra för varför ska man behöva betala massa pengar bara för att man har födts med livmoder? Och nu så e det jätte många cis killar som tänker "men ska inte vi få nåt då?" Ni kan redan få tex. Gratis kondomer (det fick vi lära oss på en musiklektion haha) och sen e de ingen norm i samhället som säger att cis män ska raka sig så då e ju rakhyvlar inget måste, e de inte för alla cis kvinnor heller men oftast e de det om man vill bli accepterad, men iallafall sen har vi ju vetat sen länge att cis kvinnor tjänar mindre än cis män och då vill man ju helst inte lägga en halv månadslön på att man har mens eller?


   
Citera

Visst.
(Män borde få mat gratis mat)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:
Visst.
(Män borde få mat gratis mat)

Varför borde dom de


   
SvaraCitera

pommes045:

Varför borde dom de

De behöver mer mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:

De behöver mer mat.

Nej? 


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej? 

Män behöver 2800 kalorier medans kvinnor behöver 2000.
Det kvinnor behöver mer av är järn pågrund av mensen.
http://www.health.harvard.edu/family-health-guide/good-nutrition-should-guidelines-differ-for-men-and-women


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:

Män behöver 2800 kalorier medans kvinnor behöver 2000.
http://www.health.harvard.edu/family-health-guide/good-nutrition-should-guidelines-differ-for-men-and-women

Ok så då behöver jag äta 2800 kalorier om dagen det e ju jätte mycket


   
SvaraCitera

pommes045:

Ok så då behöver jag äta 2800 kalorier om dagen det e ju jätte mycket

*Biologiska män som väger 78 kilo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:

*Biologiska män som väger 78 kilo

Jag e ickebinär Hur mycket ska man äta då 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv då för fan


   
SvaraCitera

Män behöver äta 500-1000 kcal mer mat än vad tjejer behöver. Jag tycker det väger upp. Ja tjejer köper mensskydd max 7 dagar i månaden. Killar får äta så pass mycket varje dag. 
Kondomer är inte bara till för killen. JA det är ju tekniskt sätt han som har den men du har ju användning ut av den också. Inte bara killar kan få gratis kondomer? Tjejer också. 
Folk måste förstå att i ett riktigt fungerande samhälle kan inte man få allt gratis. 


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag e ickebinär Hur mycket ska man äta då 

DIN KÖNSIDENTITET HAR INGET ATT GRA MED HUR MYCKET DU SKA ÄTA. Ååhhh käre gode Gud. Ge mig styrka. Största trollet


   
SvaraCitera
reben

nja


   
SvaraCitera
reben

finns mkt annat i samhället man måste betala för för att man råkats födas så men ja sure låt d gå på högkostnadsskyddet på apoteket lr nåt men låter fett jobbigt 


   
SvaraCitera

Axelinaaas: DIN KÖNSIDENTITET HAR INGET ATT GRA MED HUR MYCKET DU SKA ÄTA. Ååhhh käre gode Gud. Ge mig styrka. Största trollet

GladHjärta


   
SvaraCitera