Aviseringar
Rensa alla

gratis word-liknande program


Ämnesstartare

Kudhos: egna filsorter och allt sånt

Det är microsoft som har sina egna "filsorter", det som som OO använder är öppen standard och inte något "eget".


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:

Det är microsoft som har sina egna "filsorter", det som som OO använder är öppen standard och inte något "eget".

I had no idea. Well then! Gillar word iaf :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Gillar word iaf :$

Det slutade vara ok efter 2003.


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:

Det slutade vara ok efter 2003.

2013 är mycket fin version. :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör på Open office, tycker det fungerar jättebra och där kan man öppna worddokument och spara dem som worddokument. 


   
SvaraCitera

libreoffice eller latex, allt annat är moraliskt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory: latex, allt annat är moraliskt fel.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory: latex

fast, det finns en fördel med word och liknande, att man redigerar texten där den faktiskt visas, wysiwyg liksom, lättare att leta reda på när man behöver redigera småsaker. Att det sen ser ut som något en sjuk hund krystat ut är en annan sak.


   
SvaraCitera

libreoffice eller google drive är typ det enda jag använder, drive uppfyller inte kravet om att se sidantal (såvitt jag vet, om det inte är någon väl bevarad hemlighet).


   
SvaraCitera

Tickstart: fast, det finns en fördel med word och liknande, att man redigerar texten där den faktiskt visas, wysiwyg liksom,

Absolut. Därför har jag libre och latex, openoffice är ju bara onda versionen av libre. Blir dock intressant att se ifall emcas kommer bli en wysiwyg editor vilket tydligen var stallmans vision.

Tickstart: lättare att leta reda på när man behöver redigera småsaker. Att det sen ser ut som något en sjuk hund krystat ut är en annan sak.

Fast det är ju lätt att fixa småsaker i latex också. Den stora biten med att använda office-program är ju när man har någon form utav arbete med folk som inte fattar latex.


   
SvaraCitera