Aviseringar
Rensa alla

Grattis Finland!!


time
 time

Walking:

Baserat på vad en sportidiot skriver? Fy skäms på dig.

Nej, baserat på vad över fem sportidioter skrivit [blush] Nej men, överallt så tycker jag att just svenskar aldrig riktigt kan acceptera något annat än seger, möjligtvis speciellt mot Finland. Och jag blir lite trött på arrogansen som folk drar med, typ "vi bjöd dem på det" och "FINLAND FÖRNEDRADE OSS OMG". Känns lite löjligt. [sad]

Walking:

ni kommer fira i 100 år typ

Ja [love] Presidenten kom och kramade laget igår på Salutorget, var fint [blush] Och typ hundratusentals människor stod och hurrade och ah, det har inte varit så mycket rabalder sen Lordi vann, hehehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Sverige spelade dåligt och de gav upp

Det håller jag med om. Det kan inte vara så svårt att vinna mot ett lag som spelar dåligt.

timeisrunningout:

Finner det lite roligt att fördomarna om att Sverige är det nordiska land som är sämst på att förlora stämmer. [love]

Det blir ju så när det nordiska land som är sämst på att vinna (Finland) vinner.


   
SvaraCitera
time
 time

Marmoth:

Det kan inte vara så svårt att vinna mot ett lag som spelar dåligt.

Du bryr dig inte alls om hur bitter du framstår som, eller hur? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Du bryr dig inte alls om hur bitter du framstår som, eller hur? [blush]

Nä, faktiskt inte ett dugg. Varför ska man göra det? [bigsmile] Jag är bitter och förnekar inte det.

Du måste ju dock hålla med om att efterspelet är onödigt. Att psyka varandra innan match är fullt normalt. Men att psyka efter match när man vunnit hör inte riktigt till sporten tycker jag. Något många finländare (medier som spelare) inte verkar hålla med om.

Hånade Sverige er efter OS-guldet? Nej..


   
SvaraCitera
time
 time

Marmoth:

Men att psyka efter match när man vunnit hör inte riktigt till sporten tycker jag.

Hör väl till vilken sport som helst att säga "vad var det jag sa" när motståndarlaget betett sig som arroganta stroppar och trott att de hade vinsten i en liten ask. Betvivlar att Sverige hade betett sig annorlunda om Finland hade betett sig som er först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hör väl till vilken sport som helst att säga "vad var det jag sa" när motståndarlaget betett sig som arroganta stroppar och trott att de hade vinsten i en liten ask.

Vad har motståndarlaget (dvs Sveriges spelare) gjort inför finalen? Något jag missat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har storbritanien ett vm-guld i hockey?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

har storbritanien ett vm-guld i hockey?

Yes, 1936[bigsmile]
Det tog bara stora hockeynationen Finland 75 år att gå om Storbritannien [bigsmile]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vad har motståndarlaget (dvs Sveriges spelare) gjort inför finalen? Något jag missat?

Tänk det såhär istället: Vad har de finska spelarna gjort mot de svenska nu efteråt som är så farligt? Svenskarna har någon sorts storebrorskomplex och klarar inte av att förora mot Finland, så enkelt är det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grat:

Vad har de finska spelarna gjort mot de svenska nu efteråt som är så farligt?

De har ju uttalat sig och hånat enskilda spelare, exempelvis Pääjärvi Svensson som bara är 20 bast... samt Viktor Fasth. Väldigt sportsligt. Eller inte (kanske om man bor i Finland).

Vad jag vet har svenska spelarna inte uttalat sig hånfullt mot någon enskild finne, eller finska landslaget överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finland är inte ens ett riktigt land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Yes, 1936

höh okej, där ser man. va hände sen då liksom? ^^


   
SvaraCitera
time
 time

Marmoth:

Vad har motståndarlaget (dvs Sveriges spelare) gjort inför finalen? Något jag missat?

Psykat och sagt att det icke finns på kartan att förlora mot Finland. Varit stroppar, som jag sa.

För övrigt, att du ens kallar det Finland gör nu för att "psyka någon" är lite roligt. Det är liksom på den här nivån "hånen" är:

gaahahaha.jpg


   
SvaraCitera
time
 time

Och "HÅNET MOT PÄÄJÄRVI" var ju att de hade tyckt att det var fint att den enda som gjorde mål för Sverige var någon med finskt namn. Fortfarande inte hån. [party]


   
SvaraCitera

Marmoth:

De har ju uttalat sig och hånat enskilda spelare, exempelvis Pääjärvi Svensson som bara är 20 bast... samt Viktor Fasth. Väldigt sportsligt.

Hånat? Du misstar nog dej en aaaning nu, alla finnar är överens om att både Pääjärvi och Fasth inte gjorde något dåligt jobb i finalen. Däremot verkar inte ni svenskar riktigt ha föstått det? Det är faktiskt ni som sågar era spelare värst.

Och mediakriget ska du inte ens börja ta upp. Det påbörjade ni redan innan finalen, och som man bäddar får man ligga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det som vi finländare tycker är roligast med det hela är inte bara vinsten, uatn att se hur otroligt bittra en del av er svenskar blir av det [party]


   
SvaraCitera