Aviseringar
Rensa alla

Gravid?


Tuvan

Tözen:

Intelligent

Haha

MissStockholm:

annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller...

Istället för att göra nått så dumt som onödiga aborter hitan o ditan så kan man väl se till att skydda sig :/ Sånna som er borde ha P-stav så slipper ni klanta er med piller.

P-stav is the shit, iaf för mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan det inte bli konstigt med mensen och hormonerna när man slutar med sina p-piller?
Aja, bästa du kan göra är väl att vänta tills då mensen ska komma. Om den inte kommer och är en vecka sen så bör du ta ett test.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till ungdomsmottagningen och testa dig ialllafall.. O.o jag testade mig hemma med 2 olika och dom svarade negativt.. sen följde jag med min kompis till ungdomsmottagningen och läkarn bad även mig att testas och då visade det positivt O.o


   
SvaraCitera

Filippa:

Det låter fruktansvärt "skrapning". Tror inte man vill göra det. 🙁 uch.

Jo, och infektionsrisken är tyvärr rätt hög. 🙁 Nej, man vill inte det. (Gravid nu ^^)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissStockholm:

annars så e det ju bara
att ta ett abortpiller

Det är väldigt påfrestande psykiskt & fysiskt.
Så det är nog inte så bara ska du se.


   
SvaraCitera

fast du kanske ska vänta tills mensen är sen eller nån dag innan du ska ha mens.. det är ju ingen idé att testa annars.. visar det negativt vänta några dagar, typ en vecka kanske, och testa igen.. för testet mäter ett hormon som finns när man är gravid.. det är inte alltid den är så hög så att ett test märker och då blir det falskt negativt 😛 om du fattar hehe..


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

jag testade mig hemma med 2 olika och dom svarade negativt.

PrickiigStrumpa:

ungdomsmottagningen och läkarn bad även mig att testas och då visade det positivt

Nu blir jag rädd 🙁


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera