Aviseringar
Rensa alla

Gravid eller ej? hjälp


Ämnesstartare

hejsan allihopa!

Jag behöver råd.

det är såhär, i måndags fick jag en ovanlig känsla i kroppen som sa mig att jag va gravid jag valde att lyssna på min kropp då jag inte har kännt denna känsla innan och blev fundersam.

jag gjorde ett gravtest som visade ett väldigt svagt plus.. jag blev mot förväntan väldigt glad.

ska tillägga att jag har kopparspiral sedan i sommras. har haft regelbunden mens runt den 14de varje månad fram tills nov, då hade jag mens 3 gånger! så känns lite märkligt att jag skulle vara gravid. ialla fall gjorde jag 2 test till som visade en aning starkare plus..

har kännt mig lite illamående då o då, men inga andra riktiga symptom på graviditet..

har haft lite stickningar längst ner på magen och som sagt kännt denna känsla som jag aldrig kännt innan.. vad tror ni, är jag gravid?


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

jag tror definitivt att du är gravid.

men om ditt intresse ligger i att faktiskt veta om du är gravid elr ej är det bättre att göra ett test. typ besöka vc.


   
SvaraCitera

Grattis Party Tror ja Rodnar


   
SvaraCitera

Kan ju vara skendräktig (heter väl så för hundar?) Placebo-gravid typ, inbillar man sig tillräckligt kommer symptomen. Vet fall där allting stämt med graviditet föeutom att det ej finns foster. Jag tycker att du ska göra ytterligare ett grav-test eftersom första var svagt. 


   
SvaraCitera

Såg nu att du gjort ett till, (läste ej så.noga heheheh) men grattis. Gå till barnmorska. 


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

Jag blev gravid för ungefär 2 månader sedan men gjorde abort förra veckan… Jag var illamående och ibland kändes det som att det högg till i nedre delen av magen. Jag gjorde två test och båda var positiva, sedan gick jag till ungdomsmottagningen och gjorde ett ultraljud och det visade att jag var gravid. Kolla med en ungdomsmottagning eller mödravårscentral om du e över 20 och kolla med dom. Dom hjälper dig 🙂 antagligen är du gravid eftersom att du tog två test och båda var positiva 🙂 OM du e det Grattis!! 😀


   
SvaraCitera

anonym21:
hejsan allihopa!

Jag behöver råd.

det är såhär, i måndags fick jag en ovanlig känsla i kroppen som sa mig att jag va gravid jag valde att lyssna på min kropp då jag inte har kännt denna känsla innan och blev fundersam.

jag gjorde ett gravtest som visade ett väldigt svagt plus.. jag blev mot förväntan väldigt glad.

ska tillägga att jag har kopparspiral sedan i sommras. har haft regelbunden mens runt den 14de varje månad fram tills nov, då hade jag mens 3 gånger! så känns lite märkligt att jag skulle vara gravid. ialla fall gjorde jag 2 test till som visade en aning starkare plus..

har kännt mig lite illamående då o då, men inga andra riktiga symptom på graviditet..

har haft lite stickningar längst ner på magen och som sagt kännt denna känsla som jag aldrig kännt innan.. vad tror ni, är jag gravid?

Kopparspiral i fittan wtf du arg? Ful unge


   
SvaraCitera