Aviseringar
Rensa alla

gravid eller inte?


Ämnesstartare

Hej! Jag å min kille vill skaffa barn så tog ur min pstav för lite över 1månad sen fick min direkt efter jag hade tagit ur den ,jag å min pojkvän hade sex dom gånger jag hade äl. , trodde jag va med barn å mensen va 2dagar sen men så igår fick jag jätte jätte ljus rosa blödningar , inte som när jag har mens , jag fattar inget !


   
Citera
Ämnesetiketter

har du fått ett postitivt resultat på graviditetstest eller ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det har jag inte, sen har jag haft jätte öma brösten å illa mående å jätte ont i magen


   
SvaraCitera

olesen0217:

Nej det har jag inte, sen har jag haft jätte öma brösten å illa mående å jätte ont i magen

har du fått negativt resultat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men det är någon vecka sen jag tesade mig sist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får väll testa dig igen då helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olesen0217:

Nej det har jag inte, sen har jag haft jätte öma brösten å illa mående å jätte ont i magen

Alltså om du har fått ett negativt test så får du antingen lita på det och fortsätta försöka eller ta ett till om du inte litar på det.

De gånger jag har fått för mig att jag varit gravid, pga sen mens osv så har jag börjat må illa och få ont i magen efter att jag börjat misstänka det. Tror man framkallar symptomen lite själv..

Värt att tänka på är även att det tar ett tag för kroppen att ställa om sig efter att man slutat med preventivmedel, så det kan ta ett tag innan man kan bli gravid.

Men som sagt, ta ett test till om du inte litar på det förra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen kan man få fysiska symptom av att sluta med p-stav. Du förstår väl att p-staven påverkar hormonerna i kroppen. Att sluta med den är lite som att gå cold turkey när det gäller mediciner. Kroppen påverkas och behöver tid att vänja sig vid de nya hormonella förändringarna.

Ge det lite tid. Du behöver inte få barn i dag [smile]


   
SvaraCitera