Aviseringar
Rensa alla

Gravid fast Dagen efter pilla?


saju:

Nää dt har jag inte...

[rolleyes] Det är nog ok, som IlL säger. [cute]


   
SvaraCitera

Måste bara fråga hur fan du tänkte med din rubrik?


   
SvaraCitera

saju:

uppenbar: Tänker du behålla ungen?
Jahman [bigsmile]

Vad fan... Först tar du ett dagen efter-piller för att bli av med graviditeten, sen ska du ha kvar det när det inte funkar? Det finns fortfarande abort-alternativ kvar du vet... Gör att jag blir lite nyfiken vad killen tänker...


   
SvaraCitera
saju
 saju
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Vad fan... Först tar du ett dagen efter-piller för att bli av med graviditeten, sen ska du ha kvar det när det inte funkar? Det finns fortfarande abort-alternativ kvar du vet... Gör att jag blir lite nyfiken vad killen tänker...

Du är kille. Du vet inte hur det är att gå igenom en abort. Vadå vad killen tänker?? Det är väl fan nt hans beslut.


   
SvaraCitera

saju:

Du är kille. Du vet inte hur det är att gå igenom en abort. Vadå vad killen tänker?? Det är väl fan nt hans beslut.

Du har rätt i att jag inte kan tänka mig in i hur det är att göra abort, men jag vet att man ska skydda sig ifall man har sex. Men okej, kondomen kanske sprack, p-pillrerna funkade inte och dagen efter-pillret hade inte någon verkan. Det enda som finns att göra är abort, och med tanke på att du inte verkade vilja ha barn (pga pillret), vad finns det mer för val?

Och jo, det är hans beslut också med tanke på att han kommer få betala underhåll. Har du ens diskuterat det med honom, eller sagt att pillret inte fungerade? Ifall du vill ha ett barn och inte lägga en börda på någon ofrivillig kille, gå till en spermadonator. Ifall han däremot är med på det, ignorera det sista.


   
SvaraCitera

saju:

Ah, jag skrattar ÅT dig, inte MED dig... :b

Om jag ändå fick en peng varje gång en människa sade sådär och ljög mig rakt upp i ansiktet!


   
SvaraCitera

Mr_Junkfood:

Det enda som finns att göra är abort, och med tanke på att du inte verkade vilja ha barn (pga pillret), vad finns det mer för val?

Stor skillnad på att döda och hindra.

Mr_Junkfood:

Och jo, det är hans beslut också med tanke på att han kommer få betala underhåll.

Rent lagmässigt har han ingen rättighet alls. Och rent etiskt tycker jag faktiskt inte det heller. Trist läge, men ville han inte ha barn kunde han likväl skydda sig. Nu är det kvinnans kropp som påverkas av en graviditet och en abort, att tvångsabortera är väldigt inhumant och jag tror ingen organisation för mänskliga rättigheter skulle acceptera det.
Kvinnan kan bli steril av en abort, faktist dö. Ovanligt men ändock. Sterilitet är däremot något man bör räkna med i riskerna. En abort är dessutom väldigt påfrestande, lika så en graviditet. Ville han verkligen inte ha barn så var det väl ett enkelt val som du skrev, bara att skydda sig.


   
SvaraCitera

Wickz:

Stor skillnad på att döda och hindra.

Det är sant, men abort är fortfarande lagligt i Sverige, och jag tror inte att fostret direkt har några känslor eller tankar någon vecka in i graviditeten. Hur är det så sett värre än att döda en grönsak?

Wickz:

Rent lagmässigt har han ingen rättighet alls. Och rent etiskt tycker jag faktiskt inte det heller. Trist läge, men ville han inte ha barn kunde han likväl skydda sig.

Nej det är sant, och det är trist tycker jag. Nu vet jag visserligen inte ifall TS är ett troll eller inte, men ifall killen faktiskt trär på en kondom och skyddar sig och tjejen sen blir gravid ändå, och vägrar abort...då suger verkligen lagstiftningarna ifall han inte kan slippa underhåll.

Han gjorde trots allt det han borde göra.


   
SvaraCitera

det hjälpte ju uppenbarligen inte, så varför skulle det vara farligt?


   
SvaraCitera

Mr_Junkfood:

Det är sant, men abort är fortfarande lagligt i Sverige, och jag tror inte att fostret direkt har några känslor eller tankar någon vecka in i graviditeten. Hur är det så sett värre än att döda en grönsak?

Vad är någon vecka in i graviditeten? Förnekar du att fostret kan känna smärta i v 21? Det är fortfarande lagligt att göra abort då, dock krävs det undantag. i v 17 är det däremot helt fritt.
Skillnaden är att en grönsak inte alls har samma uppbyggnad alls. Den har så vitt vi vet inget som helst känsloliv, inga tankar, ingenting och det får det inte med tiden heller.

Mr_Junkfood:

men ifall killen faktiskt trär på en kondom och skyddar sig och tjejen sen blir gravid ändå, och vägrar abort...då suger verkligen lagstiftningarna ifall han inte kan slippa underhåll.

Mr_Junkfood:

Han gjorde trots allt det han borde göra.

Nej han hade sex och det medför en risk för barn. Kan han inte hantera den så borde han avstått.


   
SvaraCitera

Wickz:

Nej han hade sex och det medför en risk för barn. Kan han inte hantera den så borde han avstått.

Haahah, så alla som har sex måste vara beredda att uppfostra ett barn? Hur tänker du?


   
SvaraCitera

blum:

Haahah, så alla som har sex måste vara beredda att uppfostra ett barn? Hur tänker du?

Ja jag anser att alla som har sex måste vara medvetna om att det kan bli barn av det. Hur tänkte du? Att sex inte leder till barn?
Det finns en andledning att 5åringar inte är fysiskt redo för sex.


   
SvaraCitera

Wickz:

Ja jag anser att alla som har sex måste vara medvetna om att det kan bli barn av det. Hur tänkte du? Att sex inte leder till barn?
Det finns en andledning att 5åringar inte är fysiskt redo för sex.

Hej kvinna från medeltiden. Nuförtiden har vi skydd, så att man kan ha sex utan att få barn. Är man så pass mogen att man använder skydd borde man vara tillräckligt mogen för sex. Eller tycker du att sex bara är för 25+are i en fast relation med radhus och en färdig barnkammare?
Har man otur fungerar inte skydden, då är det bådas barn och bådas framtid det handlar om, inte bara tjejens. Klart abort kan vara tufft, men mord? Knappast. Fast eftersom du är så insnöad kan vi nog avsluta diskussionen redan här[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera