Aviseringar
Rensa alla

Gravid?! HJÄLP FORT !!!!!!


Ämnesstartare

äppelskrotten:

lite

"lite"[rolleyes] x)


   
SvaraCitera

äppelskrotten:

vad rolig du är. kul att du är så seriös o så.

skyll dig själv när du ställer så dumma frågor[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du är nog gravid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

skyll dig själv när du ställer så dumma frågor[no-no]

vadå dumma frågor? herregud.

är alla ungdomsmottagningar stängda på helger?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

äppelskrotten:

vadå dumma frågor?

man skulle kunna tänka sig att om dagen-efter-piller vore livsfarliga skulle de inte användas...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shit nu avlider jag. jag är PRECIS där i menscykeln där man kan bli gravid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äppelskrotten:

Finns det någon risk att jag är gravid?

Ja de finns en risk. Du bör nog äta ett dagen-efter piller. Och sen kanske det är dags att börja äta p-piller eller likande med, om du nu har tänkt ha ett sexliv.

Annars kan du ju svälja sperman så uppstår inte sånna här problem [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Jag hinner inte åka och fixa det idag. Kan jag fixa det imorgon?

Vad kan man få för biverkningar av dagen efter piller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Risken att du fått någon könssjukdom, typ klamydia eller herpes, är väldigt mycket större än att du blir gravid (ja, man kan t.o.m få klamydia i halsen vid oralsex). Har du fått klamydia är risken att du aldrig kan bli gravid, herpes är en sjukdom man inte kan bota. Så jag skulle gå till UM om jag var du för att testa mig för könssjukdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag dör nu på riktigt [cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile] baaaaaabe hahaha lugna ner dig. <3 Boka tid på måndag och kolla dig då, okej? [smile] Det löser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej 🙁
det värsta e att ja sög av/runkade av 2 st igår. vad fan höll jag på med!!!!!!!!

kan man boka tid på måndag och få kolla direkt? och vad ska jag kolla? könssjukdomar? jag går och köper piller idag/imon! fy fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du e gravid. Hmmm : (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äppelskrotten:

okej 🙁
det värsta e att ja sög av/runkade av 2 st igår. vad fan höll jag på med!!!!!!!!

Jag tror att du flippar såhär för att du mest har ångest för igår bara. Det går över efter någon dag, kolla på film eller något.

äppelskrotten:

kan man boka tid på måndag och få kolla direkt? och vad ska jag kolla? könssjukdomar? jag går och köper piller idag/imon! fy fan.

Aa, köp piller imorn om du verkligen vill. annars spelar det ju ingen roll om du nu är gravid och väntar några dagar för att få svar, ingen större skillnad liksom. Och ja, du kan nog få tid på en gång, eller dagen efter bara.


   
SvaraCitera