Aviseringar
Rensa alla

gravid, men "krånglit"


Buddah:

Falcon Punch

Hahahahahahahhahahah xD den riktiga buddah hade nog oxå gjort de


   
SvaraCitera

din pojkvän är 19 ja, men hur gammal är du själv?


   
SvaraCitera

Tja, du är förmodligen ganska ung, men om du verkligen vill behålla barnet så ska du skita i din pojkvän.


   
SvaraCitera

anonymm:

Och vem har sagt att jag inte kan stå för sånt själv?

du kan inte ens stava till "positivt" (för att nämna något) så tror inte att du är särskilt gammal.


   
SvaraCitera

Har du bra stöd omkring dig? Isåfall tycker jag att du ska behålla det om du vill, annars är det nog alldeles för svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man såpass osäker på om man vill ha ett barn eller inte, så tycker jag att det bara är dumt att föda barnet för det bevisar bara på att man egentligen inte är redo för ett barn. Gör abort och skaffa barn när du verkligen är redo för det. Och skydda dig bättre i fortsättningen.


   
SvaraCitera

asså på ett sätt är det ju som youmademe säger att det är bättre att vänta med att skaffa barn tills du är helt säker på att du vill det... Men jag förstår att du är osäker, det känns ju inte heller så kul att veta att man kunde ha fött barnet och fått uppleva allt det roliga man kan ha med barn med just detta barn men att man valde att ta bort det. Jag tycker att du ska fundera lite till på saken...
hoppas du kommmer fram till rätt svar oavsett vilket!:)
kram

Och juste Netherlick, jag ser att du är kille och jag tror inte riktigt du förstår känslorna som hon upplever just nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

jag hatar ungaföräldrar! ska ungen behöva lida för bara för att du inte kan ta ansvar genom att ta bort de?

Har det någonsin slagit dig att unga föräldrar kan vara bra och ansvarsfulla föräldrar också? Har en vän som var 17 när hon blev mamma, jag kan inte tänka mig en bättre mamma än hon (om man ignorerar min egen mamma såklart).


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Har det någonsin slagit dig att unga föräldrar kan vara bra och ansvarsfulla föräldrar också?

aldrig någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

aldrig någonsin.

Det märks.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Det märks.

lite det som är meningen. Ser det som att ge en 5åring en pistol fast en dålig uppväxt på 18 år är 100ggr värre än att dö tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

dålig uppväxt

Tycker fortfarande att det är idiotiskt att du pratar om hur dåliga unga föräldrar är. De är inte sämre än äldre.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Tycker fortfarande att det är idiotiskt att du pratar om hur dåliga unga föräldrar är.

Erfarenhet. Men kan inte säga att erfarenheten inte har get mig styrka i livet.

sexchoklad:

De är inte sämre än äldre.

Öhm jo.
Om dom har fast jobb, kärlek till sitt barn och föräldrarns tillåtelse(att dom pratar efter att dom skaffat det) så visst kan jag hålla med att det låter som en bra deal. Men det är nog inte mer än 20% som har dessa 3saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

föräldrarns tillåtelse

Nu känner jag att jag kanske missförstått dig. Hur ung är de unga föräldrar du syftar på?


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Hur ung är de unga föräldrar du syftar på?

Unga föräldrar är väl generellt sätt från 14-21. Allt jag svarade på är inte en och samma ålder. Men ändå det finns fortfarande 14-25 som förlitar sig på sina föräldrar och gärna använder dom som barnvakter = bråk imellan familjen, och de yngre flyttar så långt ifrån sina föräldrar så bra dom kan fast dom inte klarar det själva(själviskt)


   
SvaraCitera