Aviseringar
Rensa alla

Gravid och studerande?


Ämnesstartare

mediakatt:

Övervägt att byta inriktning?

- Nejnej! Aldrig! Att bli fotograf/journalist är något jag verkligen vill bli!


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Nejnej! Aldrig! Att bli fotograf/journalist är något jag verkligen vill bli!

Fast det är ju knappast som om tidningar anställer sina fotografer/journalister bara för att de gått media eller något åt det hållet.


   
SvaraCitera
smisk

Jag skulle inte behålla barnet. Dels för att jag tycker man är för ung när man är 17 och inte ens har en vettig utbildning, sedan för att det går att vänta. Jag vet att du kanske känner att du "måste" föda barnet pga ditt funktionshinder, men det finns andra sätt du kan få barn på, om du inte lyckas senare i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast det är ju knappast som om tidningar anställer sina fotografer/journalister bara för att de gått media eller något åt det hållet.

- Nej, men jag hade tänkt jobba ett år efter studenten med något slarvjobb.. typ barnflicka/kassör or so.. och sedan fortsätta en mediautbilning på högskola


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Nej, men jag hade tänkt jobba ett år efter studenten med något slarvjobb.. typ barnflicka/kassör or so.. och sedan fortsätta en mediautbilning på högskola

Är du säker på att de berörda kurserna ens krävs för att få behörighet till en sådan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Jag vet att du kanske känner att du "måste" föda barnet pga ditt funktionshinder, men det finns andra sätt du kan få barn på, om du inte lyckas senare i livet.

- Måste och måste. Det är något jag vill. Jag vet pga läkarna att abort jag försämra fertiliteten ännu mer och därför vill jag ju ha det här barnet. Visst kan jag förstå det här med att 17-18 år är ungt. Men å andra sidan har jag pga mitt ansvar för flickan jag passar och pga mitt funktionshinder och småsyskon fått växa till mig lite och många anser att min psykiska ålder borde ligga på 25 någonstans. Hur som helst känner jag mig "barn-mogen" men det enda problem i det här är som sagt studierna som jag gärna vill fortsätta med. Jag vill helst inte behöva välja mellan dessa två.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Är du säker på att de berörda kurserna ens krävs för att få behörighet till en sådan?

- Jo, det är ju så att jag varit hos syo och pratat om min "framtid" på högskolan och hon tog ju fram vad som behövs ect och visade då på att jag måste ha åtminstone g i de kurserna jag kommer att läsa i 3an.


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Jo, det är ju så att jag varit hos syo och pratat om min "framtid" på högskolan och hon tog ju fram vad som behövs ect och visade då på att jag måste ha åtminstone g i de kurserna jag kommer att läsa i 3an.

Vilka kurser är det ens som gäller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vilka kurser är det ens som gäller?

- Enligt henne krävs Samhällsprogrammets karaktärsämnen samt Mediakunskap, Mediaproduktion A.


   
SvaraCitera

MediaSlut:

- Enligt henne krävs Samhällsprogrammets karaktärsämnen samt Mediakunskap, Mediaproduktion A.

Ajdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ajdå.

- Ja, jag vet :/


   
SvaraCitera

MediaSlut:

att ta studenten med mina vänner 2010

Om något sånt styr om du ska ha barn eller inte är du verkligen inte redo att bli mamma.

Dessutom går det troligen inte att studera parallellt, ska du amma barnet i skolan liksom och var ska du göra av det på dagarna?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Agape:

Behåll det då om du känner så, nog ordnar det sig på något sätt.

Så kan man inte tänka, det är ett barns liv det handlar om. Det kan man inte ta som det kommer. Att vara mamma innebär att man måste vara ansvarsfull!


   
SvaraCitera

Kan inte pappan vara pappaledig ett tag då?


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Så kan man inte tänka, det är ett barns liv det handlar om. Det kan man inte ta som det kommer. Att vara mamma innebär att man måste vara ansvarsfull!

Precis. Man gör vad som krävs. Annars kan man strunta i att skaffa barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en tjej i min klass fick unge, var hemma i två veckor, sen tog pappan hand om den när hon var i skolan.


   
SvaraCitera

Agape:

recis. Man gör vad som krävs. Annars kan man strunta i att skaffa barn.

Jo att få barn innebär att vara bered att offra sig själv och sina drömmar, är man inte det ska man inte ha barn. Det innebär också att man måste planera och inte längre kan ta saker som det kommer , man kan liksom inte säga " oj det blev fel"


   
SvaraCitera